شناسهٔ خبر: 71461 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

بازدید معاون عمران و بهسازی شرکت بازآفرینی شهری ایران از محلات هدف بازآفرینی استان خراسان شمالی

علوی سرپرست معاونت بازآفرینی شهری و مسکن راه و شهرسازی خراسان شمالی از بازدید معاون عمران و بهسازی شرکت بازآفرینی شهری ایران از محلات هدف بازآفرینی در استان خراسان شمالی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان خراسان شمالی, جواد عمادیان فر اظهار داشت: در این بازدید علوی مقدم، معاون عمران و بهسازی شرکت بازآفرینی شهری ایران ، رجب زاده ، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ، مصطفی زاده ، مدیرکل راه و شهرسازی استان ، از محلات هدف بازآفرینی شهری استان در دو شهر شیروان ،بجنورد حضور داشتند.

وی شهرستان بجنورد را دارای بیشترین بافت ناکارامد شهری در استان خراسان شمالی دانست و عنوان کرد: متاسفانه این شهرستان دارای ۳۰ درصد حاشیه نشینی است؛ به عبارتی از جمعیت ۲۱۰ هزار نفری شهر بجنورد در حدود ۷۰ هزار نفر در حاشیه شهر زندگی می کنند.

عمادیانفر با بیان اینکه اجرای طرح‌های باز آفرینی شهری در استان حدود ۴۵۰ میلیارد ریال اعتبار دارد گفت: از محل تبصره ۱۸ قانون بودجه برای هفت محله بجنورد و یک محله شیروان، حدود ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار ابلاغ شده و پروژه‌ها مشخص است اما دستگاه‌های اجرایی هنوز اسناد مربوط به مناقصه را در اختیار قرار نداده‌اند.