شناسهٔ خبر: 7149 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

نصب نیوجرسی در تقاطع غیر مسطح یاسوج - شیراز

نصب نیوجرسی رئیس راه و شهرسازی شهرستان بویراحمد گفت: عملیات ساماندهی تقاطع غیر مسطح یاسوج - شیراز به پایان رسید.

به گزارش روابط عمومي اداره كل راه و شهرسازي استان كهگيلويه و بويراحمد، هوشنگ بهره مند با اعلام این خبر افزود: تعداد ۴۳ عدد نیوجرسی در تقاطع غیر مسطح یاسوج - شیراز برای ارتقای ایمنی این مسیر نصب شد.

وی با بیان اینکه با نصب نیوجرسی ضریب امنیت در محورهای را افزایش می دهد، گفت: این پروژه بصورت امانی و توسط اداره راه و شهرسازی شهرستان بویراحمد اجرا شده است و از نیوجرسی های نصب شده شامل ۳۰ عدد ۴ متری و ۱۳ عدد ۱ متری هستند.

بهره مند با اشاره به برخی از تصادفات که خودروهای حادثه دیده از لاینی به لاین دیگر کشیده شده و موجب افزایش خسارت و آسیب در جاده‌ها می‌شوند، تصریح کرد: این ضعف به دلیل مقاومت کم گاردریل‌های فلزی در مقابل ضربه و تحمل وزن‌های تحمیلی است.

رئیس راه و شهرسازی شهرستان بویراحمد با اشاره به اینکه نصب نیوجرسی هزینه بیشتری نسبت به گاردریل‌های فلزی را می‌طلبد، ادامه داد: در مقابل هزینه‌ زیاد نصب نیوجرسی‌ها ایمنی راه‌ را تضمین می‌کند.

هوشنگ بهره مند با بیان اینکه نیوجرسی از جنس بتن است، عنوان کرد: نیوجرسی‌ها مقاومت بیشتری در مقابل وزن و تحمل ضربه‌های احتمالی دارد.

وی همچنین به عملیات ساماندهی و ارتقای ایمنی در ورودی شهر یاسوج اشاره کرد و گفت: هم اکنون ۲ کیلومتر عملیات شانه سازی و رمپ ورودی این تقاطع در حال اجراست.

بهره مند با اشاره سختی کار راهداران، از رانندگان خواست تا هنگام تردد در صورت مشاهده عملیات راهداری نکات ایمنی را رعایت کنند.

نظر شما