شناسهٔ خبر: 7156 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در سال ۹۳ انجام شد:

رفع تصرف بيش از یکهزار هكتار اراضي دولتي در ایرانشهر

رفع تصرف اراضی ملی در تربت حیدریه در سال گذشته براي یکهزار هكتار از اراضي دولتي سند مالكيت صادر و۸۰ هكتار از اراضي در جنوب استان سيستان و بلوچستان رفع تصرف شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومي سرپرست مدیریت  املاك و حقوقي اداره كل راه و شهرسازي ایرانشهر، عبدالباسط بلوچی سرپرست این اداره ضمن  اعلام اين خبر اظهار كرد : تحصیل و تملك اين ميزان زمين، بیش از دو برابر برنامه پيش بيني شده در سال ۹۳ بوده است .

وی در ادامه گفت : در سال ۹۳ کارشناسان حوزه مدیریت املاک حقوقی ضمن شرکت در جلسات محاکم  قضایی شهرستان‌های حوزه استحفاظی در دعاوی مرتبط با اراضی و املاک دولتی, با ارائه دفاعیات مستند و مستدل موجب صدور بیش از ۷۰مورد دادنامه از مراجع قضایی به نفع دولت شده اند.که تعیین تکلیف این میزان پرونده حقوقی نیز حدود سه برابر برنامه پیش بینی شده است.

بلوچی افزود:با تلاش پرسنل گشت حفاظت وحراست از اراضی اداره کل و‌‌‌‌‌‌پیگیری کارشناسان حوزه املاک حقوقی با همکاری مراجع قضایی و ضابطین محترم دادگستری در سال۹۳بیش از ۸۰ هکتار‌‌ از اراضی دولتی که از سوی سودجویان بصورت حصار کشی تصرف شده بود،رفع تصرف شد.

ارزش ریالی این میزان  اراضی رفع تصرف شده بيش از ۱۴۰ ميليارد ريال است كه در این زمینه نیز رشد ۶۰ درصدی نسبت به برنامه پیش بینی شده مشاهده می شود.

سرپرست مدیریت  املاك و حقوقي اداره كل راه و شهرسازي ایرانشهر  ضمن بیان این موضوع که  برنامه هاي سالانه مديريت املاك و حقوقي راه و شهرسازی استان ها براساس برنامه ريزي هاي سازمان ملي زمين و مسكن تعريف و ابلاغ مي شودگفت:مهم ترین وظایف حوزه املاک و حقوقی ادارات کل راه و شهرسازی تعيين تكليف پرونده‌هاي مطرح درمحاکم قضایی، تملك، تحصيل و واگذاري زمين،تعيين تكليف مسايل ثبتي حقوقي و املاك مسكن مهر و تحقق درآمد است.

بلوچی درپایان اولویت های حوزه کاری خوددرسال ۹۴را مواردی چون تعیین تکلیف بیش از ۲۰۰ مورد پرونده حقوقی در جریان،حراست از اراضی دولتی و عمومی تحت تصدی اداره کل،اجرای طرح شناسایی و تهیه نقشه  اراضی دولتی تحت تصدی،تبدیل اسناد مالکیت دفترچه ای به تک برگی ،تهیه نقشه رقومی اراضی تحت اختیار و همچنین  تعیین تکلیف واگذاری های سنوات گذشته اعلام کرد.

نظر شما