شناسهٔ خبر: 71722 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

محمد اسلامی در مراسم افتتاح طرح اقدام ملی:

سرمایه‌گذاری طرح اقدام ملی، ۳۰ هزار میلیارد تومان است و برای ۱۳۰ هزار نفر اشتغال پایدار ایجاد می‌کند/ متقاضیان صندوق پس‌انداز یکم به طرح اقدام ملی مسکن متصل می‌شوند

محمد اسلامی محمد اسلامی در مراسم آغاز احداث عملیات اجرایی ۱۱۰ هزار واحد مسکونی که باحضور رییس جمهوری برگزار شد از اتصال متقاضیان صندوق پس‌انداز یکم به طرح اقدام ملی مسکن خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهندس محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در مراسم آغاز احداث ۱۱۰ هزار واحد مسکونی از طرح اقدام ملی ضمن تشکر از حضور رییس جمهوری در پروژه تهرانسر و تأکید وی بر رونق بخشیدن به نهضت خانه‌سازی گفت: از بدو ورودم به وزارتخانه با توکل بر خداوند متعال و تأکیدات مقام معظم رهبری و ریاست جمهوری تولید مسکن و نهضت خانه‌سازی برای جامعه هدف و تبدیل آن به جریان پایدار تولید آغاز شد.

وزیر راه‌وشهرسازی ادامه داد: تلاش کرده‌ایم تا امید به خانه‌دار شدن مردم را در کلانشهرها به زیر ۱۰ سال و در سایر شهرها به کمتر از ۳ سال برسانیم.

اسلامی تأکید کرد: با اجرای این برنامه‌ها و نهضت خانه‌سازی درنظر است تا اعتمادسازی را در دو صحنه که شامل اعتماد بین دولت و سازندگان و همچنین مردم و سازندگانش را ایجاد کنیم.

وی تصریح کرد: نهضت خانه‌سازی و اعتمادسازی تأثیرات خود را در اشتغال و رونق آن ایجاد خواهد کرد.

وزیر راه‌وشهرسازی با اعلام اینکه عملیات اجرایی‌ ۱۱۰ هزار واحد از ۴۰۰ هزار واحد طرح اقدام ملی، ار  امروز آغاز خواهد شد گفت: انتخاب زمین‌ها برای اجرای این طرح در شهرها و مناطقی است که از سرانه‌های خدماتی و تأسیسات زیربنایی برخوردار هستند و در عین حال نیاز تقاضا متناسب با جامعه هدف است.

اسلامی با اعلام این مطلب که تاکنون ۱۶۷ هزار واحد از نهضت خانه‌سازی آغاز شده است از رونمایی و آغاز عملیات اجرایی طرح اقدام ملی در ۵ استان خبر داد و گفت حجم سرمایه‌گذاری مسکن در طرح اقدام ملی، ۳۰ هزار میلیارد تومان برآورد شده است که این میزان سرمایه‌گذاری ۱۳۰ هزار اشتغال پایدار ایجاد می‌کند و متأثر از این تحرک و اراده سایر ظرفیت‌ها به مدار می‌آیند و ساخت و ساز رونق می‌گیرد.

اسلامی با تشکر از تدبیر و ابلاغ رییس جمهوری به بانک مرکزی برای تخصیص ۲۰ درصد تسهیلات بانک‌ها به بخش مسکن گفت: همراهی بانک‌ها پیشبرد پروژه‌های مسکن را محقق می‌کند.

وی در عین حال از نهادهای زیرمجموعه وراذت راه و شهرسازی همچون سازمان ملی زمین و مسکن، شرکت بازآفرینی شهری، شرکت عمران شهرهای جدید، بنیاد مسکن و بانک مسکن برای انجام این پروژه‌ها در طرح اقدام ملی تشکر کرد و افزود: طبق تفاهمنامه‌ای که با ستاد اجرایی فرمان امام داشتیم مقرر شد تا ۵۰ هزار واحد مسکونی در قالب این تفاهمنامه‌ در سطح کشور اجرا شود که امروز ۶۵۰۰ واحد در قالب این تفاهمنامه‌ اجرایی و عملیاتی می‌شوند.

اسلامی خاطرنشان کرد: احداث ۱۰۰ هزار واحد مسکونی نیروهای مسلح در آستانه آغاز به کار برای احداث است.

وزیر راه و شهرسازی توضیح داد: بانک مسکن با تفاهمنامه‌ای که به‌زودی منعقد می‌کند طرح اتصال متقاضیان صندوق پس‌انداز مسکن یکم را به طرح اقدام ملی فراهم می‌کند و این اقدام موجب می‌شود نقدینگی مردم برای تأمین مسکن مورد نیاز، افزایش یابد.

وی در پایان تأکید کرد در طرح اقدام ملی احداث فضاهای مکمل همچون بازارچه، مسجد فراهم است و مناطقی درنظر گرفته شده که دارای تأسیسات زیربنایی هستند و واحدهای مسکونی  با این ویژگی‌ها به جامعه هدف و متقاضیان واقعی مسکن تحویل می‌شود.