شناسهٔ خبر: 71762 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

۷۹۴ واحد مسکن در شهر جدید گلبهار افتتاح شد

افتتاح مسکن در گلبهار ۷۹۴ واحد مسکن مهر امروز سه شنبه در چهارمین روز هفته دولت با حضور استاندار خراسان رضوی و جمعی از مسئولان این استان در شهر جدید گلبهار بهره‌برداری شد.

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رساني اداره كل راه و شهرسازي استان خراسان رضوي، عليرضا رزم حسيني استاندار خراسان رضوی در حاشیه این مراسم گفت: ۱۳۹۴ واحد مسکن مهر در هشت شهر استان خراسان رضوی همزمان با هفته دولت به بهره برداری رسیده است.

رزم حسینی افزود: در شهر گلبهار ۷۹۴ واحد مسکن مهر با تلاش تعاونی ها و انبوه سازان آماده بهره برداری برای اقشار کم درآمد شده است.

وی با اشاره به حاشیه نشینی شهر مشهد اظهار داشت: با توجه به اینکه تعدادی از واحدهای مسکن مهر شهر گلبهار متقاضی ندارند، افرادی که در حاشیه شهر مشهد هستند در صورت تمایل می توانند از این واحدها استفاده کنند.

وی با اشاره به طرح نجات حاشیه شهر مشهد گفت: این طرح با جدیت و همکاری همه دستگاه های اداری به زودی عملیاتی می شود.

مدیر عامل شرکت عمران شهر جدید گلبهار نیز در این مراسم گفت: ۷۹۴ واحد مسکن مهر که در این شهر به بهره برداری رسید توسط انبوه سازان و تعاونی ها ظرف سه سال ساخته شده است.

هومن گریوانی افزود: افرادی که در این واحدهای مسکونی مستقر خواهند شد زیرپوشش بهزیستی، کمیته امداد و از اقشار کم درآمد هستند.

وی اظهار داشت: برای هر متر مربع از این واحدهای مسکونی به طور ناخالص ۸۰۰ هزار تومان هزینه شده است.

شهرجدید گلبهار که برای جمعیت ۲۰۰ هزار نفر و قابل توسعه تا ۴۰۰ هزار نفر ایجاد شده است با وسعت چهار هزار هکتار در ۳۵ کیلومتری شمال غربی مشهد در امتداد جاده مشهد -  قوچان واقع است.

ایجاد این شهر  در چارچوب سیاست ایجاد مراکز اقماری اسکان جمعیت برای شهرهای بزرگ به منظور کنترل توسعه پیوسته این شهرها، هدایت اسکان جمعیت در محدوده اطراف آنها و جلوگیری از نابودی زمین های کشاورزی اطراف شهرها و اسکان بی رویه جمعیت در سال ۱۳۷۲ به عنوان نخستین مصوبه "طرح جامع شهرهای جدید" به تصویب شورای عالی شهرسازی ایران رسید.