شناسهٔ خبر: 71820 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

فرمانده بسیج وزارت راه و شهرسازی تصریح کرد

انجام اولین کار تخصصی روی نقش وزارت راه و شهرسازی در هشت سال دفاع مقدس/ وزارت راه و شهرسازی الگویی برای وزارتخانه‌های دیگر در برگزاری نمایشگاه دفاع مقدس

برگزاری نشست هماهنگی بزرگداشت سی و نهمین سالگرد هفته دفاع مقدس در وزارت راه و شهرسازی دبیر ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس وزارت راه و شهرسازی گفت: در هفته گرامیداشت دفاع مقدس قرار است اولین کار تخصصی روی نقش وزارت راه و شهرسازی که ترکیبی از وزارت مسکن و وزارت راه در زمان هشت سال دفاع مقدس است صورت گیرد.

سرهنگ علیرضا افشاری، فرمانده بسیج وزارت راه و شهرسازی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و دبیر ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در خصوص نشست هماهنگی بزرگداشت سی و نهمین سالگرد هفته دفاع مقدس در سال ۹۸ این وزارتخانه، با اشاره به برنامه‌ها برای گرامیداشت این هفته، اظهار داشت: در هفته گرامیداشت دفاع مقدس قرار است اولین کار تخصصی روی نقش وزارت راه و شهرسازی که ترکیبی از وزارت مسکن و وزارت راه  در زمان جنگ، در هشت سال دفاع مقدس صورت بگیرد.

وی ادامه داد: در این زمینه قرار است نقشی که مهندسان و متخصصان این وزارتخانه در زمان جنگ و در حوزه دفاع مقدس داشته‌اند در قالب نمایشگاه به نمایش گذاشته شود.

دبیر ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس وزارت راه و شهرسازی تصریح کرد: این اقدام اولین کاری است که در این سطح در این وزارتخانه انجام می‌گیرد. در کنار این مسئله در هفته دفاع مقدس، بحث تجلیل از ایثارگران و پیشکسوتان این عرصه که انجام وظیفه کردند را در برنامه داریم و از آن‌ها تقدیر به عمل خواهد آمد.

 وی ادامه داد: حتی قرار است از عزیزانی که به رحمت خدا رفته‌اند نیز تقدیر شده و در نهایت سعی داریم یک تشکر کلی از همه ایثارگران مجموعه وزارت راه و شهرسازی در قالب لوح از سوی مقام عالی وزارت صورت گیرد.

افشاری در ادامه با اشاره به تأکید ویژه وزیر راه و شهرسازی بر پررنگ‌تر شدن هرچه بیشتر فرهنگ ایثار و شهادت بابیان اینکه سازمان‌های زیرمجموعه همکاری خوبی برای فعال‌تر شدن این فرهنگ دارند، اظهار داشت: خوشبختانه با رویکرد بسیار خوب مقام عالی وزارت در انجام این کار یعنی پررنگ‌تر کردن هرچه بیشتر فرهنگ ایثار و شهادت، شاهد استقبال بسیار مناسب سازمان‌ها و نهادهای زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی هستیم.

وی ادامه داد: در این خصوص باغ موزه ملی دفاع مقدس نیز از برگزاری این نمایشگاه و این دیدگاه بسیار استقبال کرده است و خوشحالیم که وزارت راه و شهرسازی اولین وزارتخانه‌ای است که به این شکل وارد عمل شده و می‌تواند الگو باشد. تابه‌حال هیچ وزارتخانه‌ای در کشور برنامه‌ای برای برگزاری این‌چنین نمایشگاه تخصصی نداشته است.

وی در پایان گفت: امیدواریم با مساعد شخص وزیر راه و شهرسازی و معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی و همچنین مساعدت خوب سازمان توفیق این را داشته باشیم که وظیفه خودمان را به نحو احسن انجام دهیم.

طبق اعلام فرمانده بسیج وزارت راه و شهرسازی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قرار است این نمایشگاه از ۳۱ شهریور لغایت ۸ مهرماه ۹۸ در محل باغ موزه ملی دفاع مقدس از ساعت ۸.۳۰ الی ۲۱ پذیرای بازدیدکنندگان باشد.