شناسهٔ خبر: 71832 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل فرودگاه های مازندران خبر داد:

فرودگاه ساری در پی تملک ۱۶.۵ هکتار اراضی و ابنيه برای توسعه/افتتاح طرح توسعه ترمينال نوشهر همزمان با هفته دولت

سعدالله وطن خواه مديرکل فرودگاه‎های استان مازندران از پيگيری، برنامه‎ريزی و اقدام برای تملک ۱۶.۵ هکتار اراضی و ابنيه برای توسعه فرودگاه ساری بر اساس طرح جامع اين فرودگاه و افتتاح طرح توسعه ترمينال فرودگاه نوشهر همزمان با هفته دولت خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط‎عمومی شركت فرودگاه‎ها و ناوبری هوايی ايران، سعداله وطن‎خواه گفت: در سال ۹۸ يكی از مهمترين اقدامات ما به تملك در آوردن بخش ديگري از اراضی مورد نياز برای اجرای طرح توسعه فرودگاه ساری است كه در اين زمينه اقدامات لازم انجام شده و در حال پيگيری آن از طريق دادگستری هستيم.

وي با بيان اينكه تملك اراضی مورد نياز اين فرودگاه در دو فاز انجام میشود، گفت: در فاز اول كه سال گذشته انجام شد، برای نصب سامانه كمك ناوبری ILS، شانزده هكتار كه بيشتر آن اراضش است، با اعتبار ۱۹۰ ميليارد ريال به تملك فرودگاه در آمد و امسال در فاز دوم، با توجه به اينكه بيشتر ۱۶.۵ هكتار مورد نظر، ساختمان و ابنيه هستند روند تملك با اعتباري در حدود ۷۰۰ ميليارد ريال انجام خواهد شد.

وي در مورد ديگر پروژه‎هاي برنامه‎ريزي شده در فرودگاه‎هاي اين استان گفت: با توجه به اينكه پيمانكار پروژه ديواركشي فرودگاه ساري مشخص شده است به اميد خدا از هفته آينده شاهد آغاز اجراي آن با اعتبار پيش‎بيني شده ۱۱۰ ميليارد ريال خواهيم بود. همچنين پروژه زهكشي، فاضلاب و تصفيه‎خانه مركزي نيز از حدود ۳ روز گذشته با اعتبار پيش‎بيني شده ۲۲۰ ميليارد ريال آغاز شده است.

وي ادامه داد: پروژه موتورخانه و تاسيسات مركزي فرودگاه ساري نيز با توجه به اصلاحاتي كه از سوي ستاد شركت فرودگاه‎ها و ناوبري هوايي ايران به مشاور آن ارجاع داده شده است پيش‎بيني مي‎كنيم كه با نهايي كردن اين اصلاحات، هفته آينده فراخوان مناقصه آن را منتشر كنيم.

وطن‎خواه در مورد پروژه‎هاي فرودگاه‎هاي نوشهر و رامسر نيز گفت: عمليات توسعه ترمينال فرودگاه نوشهر در حال اجرا است كه فردا به مناسبت هفته دولت آن را افتتاح می كنيم و براي فرودگاه رامسر هم طرح مقاوم‎سازي بخش‎هايي از باند و سطوح پروازي و همچنين اجراي روشنايي باند را به زودی ‎آغاز ‎مي‎كنيم.

مديركل فرودگاه‎هاي استان مازندران همچنين خاطرنشان کرد: در آخرين جلسه شوراي اداري استان مازندران كه با حضور معاون پارلماني رئيس جمهور در استانداري مازندران برگزار شد، پس از اينكه به ارائه گزارشي از اقدامات انجام شده در فرودگاه ساري و ديگر فرودگاه‎هاي استان و تخصيص ۱۵۰۰ ميليارد ريال براي تملك اراضي و اجراي پروژه‎هاي زيرساختي و نصب سامانه كمك ناوبري پرداختيم، استاندار از رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاهها برای اين اقدامات و ميزان اعتبارات اختصاص داده شده تشكر و قدرداني كرد.