شناسهٔ خبر: 7190 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

دانش آموزان ۶۱ مدرسه اصفهان در مراسم هفته جهانی ایمنی برای کودکان:

ما پیاده‌روها و گذرگاه‌هایی امن برای دوچرخه‌سواری می‌خواهیم

فرزاد دادخواه دانش‌آموزان ۶۱ مدرسه حاشیه راههای استان اصفهان به مناسبت هفته جهانی ایمنی برای کودکان خواسته های خودرا در خصوص برقراری امنیت در جاد ه ها در قالب بیانیه ای مطرح کردند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی به نقل از اداره روابط عمومی راه و شهرسازی استان اصفهان- اولین جلسه کمیسیون ایمنی راهها در سال جاری به ریاست معاون امور عمرانی استانداری اصفهان و نماینده دستگاههای مسئول در محل دفتر امور عمرانی استانداری اصفهان تشکیل شد که یکی از موارد مهم مطرح شده در این جلسه هفته جهانی ایمنی بود.

طرفه معاون امور عمرانی استانداری اصفهان در این جلسه ضمن قدردانی از اعضای کمیسیون ایمنی راهها در سال گذشته گفت: در سال ۹۴ باید با برنامه‌ریزی و هماهنگی دستگاههای مرتبط  نسبت به بالا بردن افزایش ایمنی در راههای استان تلاش کرد.

وی خواستار برنامه‌ریزی و هماهنگی دستگاههای امداد جاده‌ای در خصوص سفرهای تابستانی شد و اظهار داشت: با توجه به پیک سفرهای تابستانی بعد از ماه مبارک رمضان دستگاههای امداد جاده‌ای با برنامه‌ریزی مناسب در خصوص ایمن‌سازی محورهای استان اقدام کنند.

فرزاد دادخواه مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان نیز در این جلسه با بیان اینکه اکثر تلفات ناشی از حوادث رانندگی در جاده‌های استان اصفهان عامل انسانی و خواب‌آلودگی است گفت: برای جلوگیری از اینگونه حوادث نیاز به فرهنگ‌سازی گسترده در سطح ملی و استانی است.

وی سپس  به هفته جهانی ایمنی پرداخت وافزود:امسال با اعلام سازمان ملل متحد به عنوان هفته ایمنی برای کودکان نامگذاری شد ه است که در این ارتباط اداره کل راه و شهرسازی با همکاری اداره کل آموزش و پرورش و سایر دستگاههای مرتبط مراسمی را برای آموزش ایمنی به دانش‌آموزان مدارس حاشیه راه های استان اصفهان برگزار کرد. در این مراسم بیانیه‌ای نیز قرائت  شد که در آن از دانش‌آموزان دعوت شد با امضای آن به کمپین حمایت از  ایمنی برای کودکان بپیوندند.

دادخواه همچنین به چند بند مهم این بیانیه اشاره کرد و گفت: در این بیانیه کودکان و دانش‌آموزان خواسته‌های خود را اینگونه بیان کرده‌اند: - راهها باید آنقدر ایمن باشند تا ما بتوانیم با خیال راحت، پیاده به مدرسه رفت و آمد کنیم -ما پیاده‌روهایی امن و گذرگاه دوچرخه‌سواری امن می‌خواهیم -ما می‌خواهیم در مسیر راهها، موانعی برای کند شدن رفت و آمد وسایل نقلیه قرار داده شود - ما از همه صاحبان وسیله نقلیه در هر نقطه از ایران می‌خواهیم که مواظب بچه ها باشند.

مدیر راهداری اداره کل با بیان اینکه ۱۱ هزار نفر از راکبین موتورسوار و وانت‌سوار با همکاری پلیس راه و دستگاههای مرتبط در حاشیه راهها آموزش دیده‌اند گفت: این اقدامات برای افزایش ایمنی کودکان و دانش‌آموزان مدارس حاشیه راهها صورت گرفته است.  در این جلسه هر یک از اعضا برنامه‌های خود را در خصوص هفته‌جهانی ایمنی اعلام کردند.

نظر شما