شناسهٔ خبر: 71920 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

وزیر راه و شهرسازی؛

تسهیل همکاری‌های بانکی اساس و شاکله همکاری‌های تجاری بین ایران و سوریه است

سفر وزیر راه و شهرسازی به سوریه محمد اسلامی در دیدار با رئیس کل بانک مرکزی سوریه تسهیل همکاری‌های بانکی بین دو کشور را اساس و شاکله همکاری‌های تجاری بین ایران و سوریه عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی، در دیدار با کاظم قرقول، رئیس کل بانک مرکزی سوریه، بر اهمیت تسهیل همکاری‌های بانکی بین دو کشور به‌عنوان اساس و شاکله توسعه همکاری‌های تجاری دو کشور دانست.

اسلامی همچنین بر مشارکت بخش خصوصی دو کشور در فرآیند توسعه و اجرای پروژه‌ها تاکید کرد.

در این دیدار دو طرف تفاهم کردند ظرف مدت کوتاهی سازوکار همکاری‌های بانکی و فعالیت‌های بانک‌های عامل دو کشور عملیاتی و اجرایی شود.

پیش از این چارچوب همکاری‌های بانکی دو کشور در جریان چهاردهمین اجلاس کمیسیون‌ مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و سوریه در بهمن‌ماه ۹۷ در دمشق به تفاهم رؤسای کل بانک‌های مرکزی دو کشور رسیده بود.

توسعه همكاری‌های اقتصادی راهبردی و بلندمدت بین دو كشور، حضور بخش خصوصی ایران در عرصه‌های بازسازی سوریه و گسترش روابط تجاری و بازرگانی بین ایران وسوریه از اهداف چهاردهمین اجلاس کمیسیون‌ مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و سوریه بود و اسناد مختلفی در زمینه‌های همكاری‌های بلندمدت راهبردی اقتصادی، توسعه سرمایه‌گذاری، مبارزه با پولشویی، همكاری‌های حمل‌ونقل، مسكن و خدمات عمومی، بیمه، ورزش و جوانان، همكاری‌های فرهنگی و ریلی بین دو طرف امضا شد.

وزیر راه و شهرسازی به اتفاق هیئت همراه که متشکل از جمعی از تجار و نمایندگان ۶۲ شرکت بخش خصوصی، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی ایران برای شرکت در مراسم افتتاحیه شصت و یکمین نمایشگاه بین‌المللی سوریه به دمشق، پایتخت این کشور سفر کرده بود.