شناسهٔ خبر: 71940 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان خبر داد؛

بهره‌برداری از ۲۰۰ واحد مسکونی احداثی سیل‌زده در گلستان

سیل محمدتقی زمانی‌نژاد، گفت: ۲۰۰ واحد مسکونی احداثی با اعتبار ۱۰ میلیارد و ۵۳۹ میلیون تومان به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمدتقی زمانی‌نژاد مدیرکل بنیاد مسکن استان گلستان گفت: ۲۰۰ واحد مسکونی احداثی با اعتبار ۱۰ میلیارد و ۵۳۹ میلیون تومان به بهره‌برداری می‌رسد.

محمدتقی زمانی‌نژاد در مراسم افتتاح یک واحد مسکونی احداثی در روستای «ایمر تور ملا» اظهار کرد: ۱۰ هزارو ۳۰۰ واحد مسکونی تعمیراتی سیل زده با اعتبار ۱۰۵ میلیارد تومان و ۲۰۰ واحد مسکونی احداثی با اعتبار ۱۰ میلیارد و ۵۳۹ میلیون تومان به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: ۳۳ طرح هادی روستایی با اعتبار ۱۰ میلیارد و ۵۳۹ میلیون تومان افتتاح می‌شود و یک هزارو ۲۲۱ واحد مسکونی روستایی در قالب طرح‌های بهسازی و نوسازی با اعتبار ۲۷ میلیارد و ۶۱ میلیون تومان به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان تصریح کرد: پنج واحد مسکونی از طریق حساب ۱۰۰ امام با اعتبار ۴۰۰ میلیون تومان به بهره برداری می‌رسد.

وی ادامه داد: یک هزارو ۹۴۵  جلد سند مالکیت روستایی و  ۲۹۳ سند مالکیت شهری برای دو هزار و ۲۳۸ خانوار صادر شده است.

زمانی‌نژاد گفت: ۱۶۲ قطعه زمین مسکونی روستایی به زوج های جوان و افراد فاقد زمین برای احداث مسکن مقاوم  به مساحت ۵۶ هزارو ۴۲۰ متر مربع واگذار شد.

رئیس بنیاد مسکن شهرستان گنبدکاووس نیز در این مراسم اظهار کرد:  ۲۰۰ روستا دارای کد در شهرستان وجود دارد که از این تعداد ۱۱۰ روستا آسفالت شده است، ۶۰ روستا ظرف دو سال با مشارکت دهیاری‌ها آسفالت شده است.

به گزارش بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، ولی‌الله رضایی افزود: در هفته دولت ۱۳ پروژه مشارکتی بنیاد مسکن و دهیاری‌ها با اعتبار ۷۷ میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال در گنبدکاووس به بهره برداری می‌رسد