شناسهٔ خبر: 71985 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

معاون امور مسکن و ساختمان مطرح کرد؛

تفاهم‌نامه همکاری وزارت راه با سازمان نظام مهندسی و وزارت کشور برای تامین مسکن نیروهای مسلح امضا می‌شود

محمود محمودزاده محمود محمودزاده ضمن تاکید بر اهتمام وزارت راه و شهرسازی در اجرایی و عملیاتی کردن تفاهم نامه تامین مسکن کارکنان نیروهای مسلح از تخصیص یک هزار و ۱۱۴ هکتار اراضی مصوب شورای عالی شهرسازی برای اجرای طرح فوق خبر داد و گفت: از زمان انتصاب مهندس اسلامی به عنوان وزیر راه و شهرسازی، حدود ۱۳۰ هزار پروژه مسکن مهر تحویل متقاضیان شده و تا پایان سال پروژه‌های مسکونی مهر بدون پرونده‌های حقوقی، تکمیل و به متقاضیان تحویل می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمود محمودزاده معاون امور مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی در مراسم اولین همایش سراسری تامین زمین و ساخت ۱۰۰ هزار مسکن کارکنان نیروهای مسلح که با حضور وزیر راه و شهرسازی و معاونان وزارتخانه راه و همچنین وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در محل سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح برگزار شد، گفت: امیدوارم با همکاری دو وزارتخانه راه و شهرسازی و دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، گامی بزرگ برای تامین امنیت ذهنی کارکنان نیروهای مسلح در تامین مسکن این قشر برداریم.

معاون مسکن و ساختمان ادامه داد: مسکن در دو بُعد اقتصاد کلان و اقتصاد خرد نقش عمده ای  ایفا می کند و با توجه به اهمیت مسکن در مباحث اقتصادی و اینکه بیش از ۳۵۰ هزار شغل به صنعت ساختمان وابسته است، تحرک در این بخش می تواند گردش موثر اقتصادی برای کشور ایجاد کند.

محمودزاده یادآور شد: وزارت راه و شهرسازی، هفته گذشته این افتخار را داشت که عملیات اجرایی احداث ۱۱۰ هزار واحد مسکونی در سراسر کشور را با سرمایه ای در حدود ۳۰ هزار میلیاردتومان آغاز کند که با فعال شده  این پروژه ها ۱۳۰ هزار شغل پایدار ایجاد خواهد شد.

این مقام مسئول در وزارتخانه راه و شهرسازی گفت: از زمان انتصاب مهندس اسلامی به عنوان وزیر راه و شهرسازی، حدود ۱۳۰ هزار پروژه مسکن مهر تحویل متقاضیان شده و در صدد هستیم تا پایان سال پروژه های مسکونی مهر بدون پرونده های حقوقی را تکمیل و به متقاضیان تحویل دهیم. که همکاران وزارتخانه در استان ها و ستاد در حال اجرایی و عملیاتی کردن آن هستند.

محمود زاده تصریح کرد: وزارت راه و شهرسازی به دنبال تولید مسکن و پایدار سازی تولید آن است. وزارتخانه برنامه متنوعی را طرح ریزی کرده است که با جزییات عنقریب رونمایی خواهد شد و نیازسنجی به تفکیک شهر به شهر و استان به استان صورت گرفته است که بر اساس برنامه بلندمدت در این زمینه حرکت خواهیم کرد تا انشاء الله دچار تعلل مقطعی در بازار مسکن نشویم.

وی با اعلام اینکه در حدود یک هفته است در سمت معاونت امور مسکن و ساختمان وزارتخانه مشغول به فعالیت شده است از تشکیل جلسه‌ای با وزارت دفاع در روز دوم تصدی مسئولیت خود خبر داد و گفت: برنامه‌ریزی منظمی را با وزارت دفاع برای اجرایی کردن احداث ۱۰۰ هزار واحد مسکونی کارکنان نیروهای مسلح، انجام داده‌ایم.

محمود زاده با اعلام این مطلب که در گام نخست اجرایی کردن تفاهم نامه مشترک با وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، اراضی تحت اختیار نیروهای مسلح مصوب شورای‌عالی شهرسازی و معماری در اختیار اجرایی شدن طرح فوق قرار می‌گیرد، گفت: ظرفیت‌سنجی‌ها انجام شده است و بر اساس بررسی‌ها و ظرفیت‌سنجی‌ها، یکهزار و ۱۱۴ هکتار اراضی مصوب شورای عالی شهرسازی و معماری در فاز اول برای اجرای این طرح مورد استفاده قرار می گیرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی از تنظیم و امضای تفاهم‌نامه‌هایی به دستور وزیر راه و شهرسازی با سازمان نظام مهندسی ساختمان و بخش شهرداری های وزارت کشور خبر داد و توضیح داد: تمام تلاش صورت می گیرد تا این تعهد را قبل از اتمام دولت و در سال ۱۳۹۹ بخش اعظم این طرح به اتمام برسد.

وی تاکید کرد: حضور معاونان وزیر راه و شهرسازی در جلسه فوق موید این مطلب است که در وزارتخانه راه و شهرسازی این اهتمام ویژه وجود دارد که بتوانیم تامین مسکن نیروهای مسلح را فراهم کنیم.