شناسهٔ خبر: 72065 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

سرپرست اداره کل تسهیلات تبصره‌ای بانک‌مسکن خبر داد؛

۶۵ درصد اعتبارات ابلاغی به سیل زدگان کشور پرداخت شد/پرداخت بیش از ۲۹۵ میلیاردتومان تسهیلات به سیل‌زدگان ۲۱ استان

بانک مسکن رضا صالحی‌شهرابی از پرداخت ۶۵.۵ درصد از اعتبار ابلاغی برای اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه به آسیب‌دیدگان ناشی از سیل فروردین ماه ۹۸ خبر داد و گفت: از مجموع اعتبار ابلاغی تاکنون ۲۹۵ میلیارد و ۲۷۵ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان معادل ۶۵.۵ درصد به شکل انواع تسهیلات مذکور به متقاضیان در ۲۱ استان آسیب دیده کشور اعطا شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، رضا صالحی شهرابی سرپرست اداره کل تسهیلات تبصره ای بانک مسکن با تاکید بر آنکه در ماه‌های گذشته بانک عامل بخش مسکن در پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به آسیبدیدگان سیل اخیر کشور پیشرو بوده است، گفت: این بانک در جهت حمایت از هموطنان آسیب دیده در جریان این سیل با آمادگی کامل شعب ۲۱ استان کشور تلاش کرده تا در کوتاه ترین زمان ممکن به پرداخت تسهیلات قرض الحسنه اقدام کند.

وی با بیان اینکه این تسهیلات در سه قالب شامل ساخت، بازسازی و کمک هزینه خرید لوازم منزل پرداخت می شود، افزود: مطابق با دستورالعمل در حال اجرا، تاکنون ۴۵۰ میلیارد تومان اعتبار جهت پرداخت تسهیلات قرض الحسنه از سوی بانک مسکن پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: از مجموع اعتبار ابلاغی تاکنون ۲۹۵ میلیارد و ۲۷۵ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان معادل ۶۵.۵ درصد به شکل انواع تسهیلات مذکور به متقاضیان در ۲۱ استان آسیب دیده کشور اعطا شده است.

صالحی در عین حال به میزان تسهیلات پرداخت شده به استان های مختلف کشور اشاره کرد و به پایگاه خبری بانک مسکن، گفت: اعتبار ابلاغی با توجه به سطوح مختلف خسارت و آسیب وارده به استان های مختلف تخصیص پیدا کرده است. به طوری که از میان استان های مختلف، استان لرستان با توجه به سطح خسارات وارده بیشترین اعتبار ابلاغی معادل ۱۴۴ میلیارد و ۲۵ میلیون تومان را به خود اختصاص داده است.

وی به کارنامه عملکرد بانک مسکن در حوزه پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به آسیب دیدگان ناشی از سیل فروردین ماه تا تاریخ ۴ شهریور ماه اشاره و اظهار کرد: از میان ۲۱ استان، استان های لرستان، گلستان، خوزستان، همدان و مرکزی بیشترین میزان تسهیلات پرداختی به متقاضیان را داشته اند.

وی اضافه کرد: تاکنون شعب بانک مسکن در استان لرستان رقمی معادل ۱۰۰ میلیارد و ۷۲۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان، در استان گلستان رقمی معادل ۶۰ میلیارد و ۸۷۰ میلیون تومان، در استان خوزستان رقمی معادل ۳۱ میلیارد و۸۴۵ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان، در استان همدان رقمی معادل ۲۳ میلیارد و ۲۳۴ میلیون تومان و در استان مرکزی رقمی معادل ۱۲ میلیارد و ۹۰ میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه به آسیب دیدگان پرداخت کرده اند.

سرپرست اداره کل تسهیلات تبصره ای بانک مسکن سرعت تسهیلات دهی به آسیب دیدگان ناشی از سیل در چندماه گذشته را به عنوان یکی از مهم ترین دستاوردهای بانک مسکن عنوان کرد و گفت: با توجه به آخرین مذاکرات انجام شده با بانک مرکزی، احتمال آنکه بودجه تخصیص یافته به استان های آسیب دیده برای جبران خسارت های وارده ناشی از سیل افزایش پیدا کند وجود دارد.

وی در پایان تصریح کرد: در سبد تسهیلاتی ویژه هموطنان سیل زده چهار نوع تسهیلات شامل تسهیلات مسکن روستایی تا سقف ۴۰ میلیون تومان، تسهیلات مسکن شهری تا سقف ۵۰ میلیون تومان، تسهیلات تعمیرات مسکن با رقمی معامل ۱۵ میلیون تومان و تسهیلات معیشتی که با سقف شناور پیش بینی شده است.