شناسهٔ خبر: 72072 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن خبر داد؛

توسعه منطقه شرق ایران با تهیه طرح ویژه برای منطقه مرزی تایباد محقق می‌شود/رفع حاشیه نشینی‌های مناطق مرزی با توسعه شهرهای مرزی

محمدرضا شاملو محمدرضا شاملو با اعلام این مطلب که تهیه طرح ویژه برای مناطق مرزی از جمله مناطق مرزی تایباد به کاهش حاشیه‌نشینی و معضلات آنها می‌انجامد، توسعه منطقه شرق ایران را با تهیه طرح ویژه برای منطقه مرزی تایباد قابل تحقق دانست.

محمدرضا شاملو معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در خصوص ضرورت تهیه طرح ویژه منطقه مرزی تایباد در استان خراسان‌رضوی و منطقه شرق ایران، گفت: امروزه اگر حاشیه‌نشینی در شهرها تبدیل به معضل و بلا برای شهرها شده است ناشی از بی‌توجهی به مناطق مرزی و حاشیه کشور است که وزیر راه و شهرسازی به درستی این مساله را تشخیص داده و در صدد رفع این معضل از طریق پیشنهاد تهیه طرح ویژه منطقه مرزی تایباد برآمده است که در نهمین جلسه شورای عالی شهرسازی و معماری در خصوص آن بحث و بررسی صورت گرفت.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تاکید کرد: هرچقدر تمرکزگرایی را کاهش داده و به مناطق مرزی توجه بیشتری مبذول داریم در واقع به توسعه امنیت ملی توجه بیشتری کرده‌ایم. بنابراین ضرورت دارد تا سرمایه‌گذاری در این مناطق انجام و طرح ویژه‌ای برای این مناطق تهیه شود.

شاملو یادآور شد: منطقه مرزی تابیاد مزیت‌های ویژه‌ای دارد که از جمله آنها می‌توان به شبکه حمل و نقل ریلی، جاده‌ای، حضور گردشگران و ارتباطی که به لحاظ فرهنگی و اقتصادی در این منطقه وجود دارد، تعداد دانشجویان، حجم مبادلات مرزی اشاره کرد که همه اینها تهیه طرح ویژه برای این منطقه را در اولویت قرار داده است.

این مقام مسئول در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی توضیح داد: تهیه طرح ویژه منطقه مرزی تایباد قطعا به توسعه منطقه شرق کشور کمک ویژه ای می کند و نیاز است که هماهنگی بین بخش های مختلف حاکمیت اتفاق بیفتد.

به گفته نماینده بنیاد مسکن در شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران، اگر طرحی تهیه شود و هماهنگی بین بخش‌های مختلف حاکمیت و لایه‌های اجرایی کشور وجود نداشته باشند و درعین حال، متناسب با طرح ویژه مسئولیت ها مشخص نشده و ساختارها تعریف نشوند، قطعا در اجرا با مشکل مواجه خواهیم شد.

وی در خصوص ضرورت تهیه طرح ویژه منطقه مرزی تابیاد، اعلام کرد: در کنار تهیه طرح ویژه پیشنهادم این است که ساختار اجرایی و تهیه طرح ویژه مدنظر قرار بگیرد.

گفتنی است در نهمین جلسه شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران، ضرورت تهیه طرح ویژه منطقه مرزی تایباد مورد بررسی قرار گرفت و بر تهیه این طرح تاکید شد.