شناسهٔ خبر: 7213 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد:

ایجاد صندوق‌های زمین و ساختمان در سراسر کشور/ اولویت با پروژه‌های ساختمانی بااهمیت

سیدمحمد پژمان مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن با اشاره به افتتاح حداقل دو صندوق زمین و ساختمان در هر استان تا پایان امسال، گفت: جزئیات نحوه سرمایه‌گذاری پس از تأیید طرح‌ها در سازمان بورس به مردم اعلام می‌شود.

سید محمد پژمان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، با بیان اینکه تمام فرآیندها و سازوکارهای تأسیس صندوق‌های زمین و ساختمان استانی طراحی شده است، اظهار کرد: از ادارات کل راه و شهرسازی استان‌ها خواسته‌ایم تا پروژه‌های خود را به سازمان ملی زمین و مسکن معرفی کنند؛ قرار است در هر استان حداقل دو صندوق افتتاح شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه بسیاری از استان‌ها پروژه‌های خود را معرفی کرده‌اند، ادامه داد: ارزیابی‌های پروژه‌ها و طرح‌های معرفی‌شده استان‌ها و نیز سیاست‌ها و آیین‌نامه‌های پیشنهادی شیوه‌نامه صندوق زمین و ساختمان در حال انجام است و تا پایان امسال این سیاست‌گذاری‌ها و پروژه‌های پیشنهادی عملیاتی می‌شوند.

وی با تأکید بر اینکه مجوز فعالیت صندوق‌های سرمایه‌گذاری زمین و ساختمان از طرف سازمان بورس و اوراق بهادار صادر و خرید و فروش سهام آنها از طریق شرکت فرابورس انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: همه مردم در هر نقطه از کشور می‌توانند در این صندوق‌ها حتی اگر در استان محل سکونت‌شان هم نباشد، سرمایه‌گذاری کنند؛ بنابراین صرفا مکان اجرای پروژه‌های ساختمانی در استان‌ها خواهد بود و نیازی نیست تا سرمایه‌گذاران هم ساکن همان استان باشند.

به گفته پژمان، تا پایان امسال حداقل ۶۰ صندوق سرمایه‌گذاری زمین و ساختمان در کشور تأسیس می‌شود. اولویت نیز با پروژه‌های بزرگ‌تر و مهم‌تر است که بعد از تأیید طرح‌های اعلامی استان‌ها در سازمان بورس و اوراق بهادار، جزئیات نحوه سرمایه‌گذاری به اطلاع مردم رسانده می‌شود. /

نظر شما