شناسهٔ خبر: 72195 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در پنج ماهه اول امسال؛

مازندران سومین استان پر تردد در سطح کشور بود

تردد مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران عنوان کرد: برابر آمار به دست آمده طی ۵ ماه نخست سال ۹۸ بیش از ۲۶۷ میلیون و ۲۹۱ هزار تردد از انواع وسایل نقلیه در سطح محورهای این استان به ثبت رسید که بیش از ۶ درصد از تردد کل کشور را به خود اختصاص داده و از این لحاظ مازندران در رتبه سومین استان پرتردد کشور قرار گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران ، عباسعلی نجفی ضمن اعلام این مطلب اظهار داشت : بررسی تردد ساعتی وسایل نقلیه در استان مازندران، نشان می دهد پرترددترین ساعت روز معمولا بین ساعات ۱۷ الی ۲۰ اتفاق می افتد و ساعت ۱۸ الی ۱۹ با میانگین تردد ساعتی حدود ۱۲۴هزار وسیله نقلیه دارای فراوانی بیشتری دربین ساعات پرتردد ۵ ماه اول سال ۹۸ بوده است.

وی ادامه داد : با توجه به اینکه میانگین تردد ساعتی در طی این مدت حدود ۷۲ هزار تردد بوده ، نتیجه میشود در طی ساعت اوج میزان تردد در حدود ۱.۷ برابر میزان تردد ساعتی میانگین روز بوده است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران اظهار داشت : طی ۵ ماه نخست سال ۹۸ میزان تردد وسايل نقليه سنگين در این استان بیش از ۲۱ میلیون و ۳۶۷ هزار تردد بوده است که این عدد نشان دهنده سهمی حدود ۸ درصدی وسایل نقلیه سنگین از تردد کل وسایل نقلیه است.

نجفی به آمار تردد ثبت شده از محورهای مواصلاتی استان مازندران با استان‌های مجاور اشاره و عنوان نمود : طی ۵ ماه نخست امسال از مبادي و مقاصد ورودي و خروجي استان بیش از ۲۴ میلیون و ۸۷ هزار تردد انجام شده که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ، حدود ۲ درصد افزایش داشته است.

وی خاطر نشان ساخت : از مجموع ترددهای ثبت شده در محورهای مواصلاتی استان طی این دوره در حدود ۹۱ درصد از ترددها در محورهاي مواصلاتي استان متعلق به وسايل نقليه سواري، ۱ درصد اتوبوس و مابقي انواع وسيله نقليه سنگين بوده است.

لازم به ذکر است مسافرين و رانندگان مي‌توانند برای كسب اطلاعات از آمار و ارقام تردد در محورهاي استان و كشور همچنين آگاهي از آخرين وضعيت راهها و انسدادها يا محدوديت‌هاي احتمالي تردد و شرايط جوي به سايت www.۱۴۱.ir مراجعه نموده و يا با تلفن گوياي ۱۴۱ تماس حاصل فرمايند.