شناسهٔ خبر: 7220 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در پنجمین اجلاس توسعه همکاری‌ های اقتصادی استان‌ های مرزی تاکید شد

افزایش مبادلات تجاری ایران -ترکیه در مرز رازی

مرز رازی فرماندار خوی با شرکت در پنجمین اجلاس توسعه همکاری‌ های اقتصادی استان‌ های مرزی ایران و ترکیه از افزایش مبادلات تجاری بین آذربایجان غربی و این کشور در مرز رازی خبر داد.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از فارس حسین سیوانی‌‍‌ اصل در پنجمین اجلاس توسعه همکاری‌ های اقتصادی استان‌ های مرزی ایران و ترکیه که در خوی در حال برگزاری است، اظهار کرد: خوی به عنوان دومین شهر استان ظرفیت بالایی در بخش‌ های مختلف دارد.

وی در این باره افزود: شهرستان خوی در بخش کشاورزی، معدن، صنعت و گردشگری دارای پتانسیل‌ های متعددی است که باید از این ظرفیت‌ ها به نحو شایسته‌ ای استفاده شود.

سیوانی‌ اصل با بیان اینکه شهرستان خوی شاهراهی به نام جاده ابریشم دارد، گفت: این جاده ارتباط بین تبریز و کشور ترکیه است که شاهد ترانزیت بخش عمده‌ ای از کالاها در این مسیر هستیم.

فرماندار خوی درباره اشتراکات فرهنگی بین کشور ترکیه و استان آذربایجان غربی، گفت: آذربایجان غربی و استان‌ های مرزی ترکیه در زمینه‌ های فرهنگ، ادب، تاریخ و مذهب اشتراکات زیادی دارند که این  پیوست‌ های فرهنگی و تجاری می‌ تواند درس‌ های مهمی برای نسل آینده داشته باشد.

سیوانی با بیان اینکه در تلاش برای تحقق افزایش میزان صادرات به کشور ترکیه هستیم، اعلام کرد: مرز رازی می‌ تواند در این زمینه مورد توجه قرار گیرد.

در ادامه این اجلاس موید حسینی‌صدر، نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی با دو مصوبه توانسته کمک قابل توجهی در زمینه افزایش مبادلات تجاری بین آذربایجان غربی و ترکیه داشته باشد.

صدر افزایش سهم استان‌های مرزی از تجارت حجمی را از دیگر مصوبات مجلس در این زمینه محسوب کرد و گفت: این مصوبه می‌تواند زمینه افزایش مبادلات تجاری را بین آذربایجان غربی و ترکیه افزایش دهد.

نظر شما