شناسهٔ خبر: 72236 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی:

کنفرانس بین‌المللی سواحل، بنادر و سازه‌های دریایی با تصویب هیات دولت برگزار می‌شود

محمد راستاد معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: پس از موافقت کمیسیون فرهنگی دولت، پیشنهاد برگزاری چهاردهمین گردهمایی بین‌المللی سواحل، بنادر و سازه‌های دریایی به هیأت دولت خواهد رفت تا در صورت تصویب در آذرماه ۱۳۹۹ برگزار شود.

محمد راستاد، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، در خصوص موافقت کمیسیون فرهنگی دولت با طرح پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی بابت برگزاری چهاردهمین گردهمایی بین‌المللی سواحل، بنادر و سازه‌های دریایی در هیأت وزیران اظهار داشت: کنفرانس بین‌المللی سواحل، بنادر و سازه‌های دریایی، کنفرانسی است که از سال ۱۳۶۹ سازمان بنادر و دریانوردی آن را به‌صورت دوسالانه برگزار می‌کند.

وی افزود: کنفرانسی که تبدیل به یکی از کنفرانس‌های علمی معتبر در سطح منطقه و جهان شده و تمرکز آن بر روی موضوعات علمی و سازه‌های دریایی است.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی تصریح کرد: در آخرین همایش که در سال ۱۳۹۷ برگزار شد، ۳۰ کشور خارجی در آن حضور داشتند. در همایش گذشته بالغ بر ۷۰ نفر از اساتید بین‌المللی و ۱۱۰۰ نفر شرکت‌کننده حضور داشتند که در قالب ۵ کارگاه موضوعات مختلف در این کنفرانس مطرح شد.

وی ادامه داد: به همین خاطر برای برگزاری این کنفرانس در سال ۱۳۹۹ طبق روال به‌واسطه بین‌المللی بودن این همایش احتیاج به مصوبه هیأت وزیران است. این پیشنهاد در کمیسیون فرهنگی دولت مطرح شد و آنجا با توضیحات ارائه‌ شده در خصوص این کنفرانس و تأثیراتی که می‌تواند در توسعه دانش ساخت و احداث سازه‌های بندری داشته‌باشد، به تصویب رسید تا متعاقباً با مطرح شدن در دولت مجوز برگزاری آن برای سال آینده گرفته‌شود.

راستاد ادامه داد: بخش عمده هزینه‌های این کنفرانس را بخش خصوصی و اسپانسرهای داخلی و خارجی تأمین می‌کنند که کمک می‌کند این همایش در سطح بین‌المللی را جمهوری اسلامی ایران با حداقل هزینه برگزار کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص محورهایی که در این کنفرانس مطرح خواهد‌شد و زمان برگزاری آن در صورت تصویب هیأت دولت، گفت: این کنفرانس همان‌طور که گفته شد هر دو سال یک‌بار برگزار می‌شود و زمان دوره بعدی آن آذرماه ۱۳۹۹ است که در صورت کسب مجوز از سوی هیأت دولت انجام خواهد شد.

وی افزود: تمرکز در این کنفرانس بیشتر روی موضوعات، مقالات و مسائلی است که در حوزه بنادر، سواحل و سازه‌های دریایی و بیشتر در بحث مهندسی زیرساخت‌های دریایی انجام می‌گیرد. البته در این کنفرانس روی مباحثی همچون اقیانوس‌شناسی و دیگر موضوعات مربوط به دریا تمرکز می‌شود.