شناسهٔ خبر: 72247 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

فرودگاه بیرجند به نام شهید کاوه تغییر کرد

فرودگاه بیرجند شامگاه ۱۴ شهریور، در مراسمی با حضور مدیران استان خراسان جنوبی، خانواده‌های شهدا، ایثارگران و جانبازان و فرزند سردار شهید محمود کاوه از نام جدید فرودگاه بیرجند پرده برداری شد. با پيشنهاد استاندار خراسان جنوبي و موافقت مقامات ذيربط، فرودگاه بيرجند به شهيد کاوه تغيير نام داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، هادی سلامی، مدیرکل فرودگاه‌های خراسان جنوبی در این مراسم گفت: به فرموده مقام معظم رهبری باید نام شهدا در فضای جامعه زنده باشد و اینکه خیابان، کوچه یا فرودگاه به نام شهدا نامگذاری می‌شود به‌دلیل این است که به ما یادآوری شود عزیزانی رفتند تا ما امنیت و آرامش داشته باشیم.

سلامی افزود: امروز اگر دشمنان از نظام جمهوری اسلامی ایران می‌ترسند به این دلیل است که ایثارگری و فداکاری شهدا را دیده‌اند و ما باید یادمان باشد که برای این نظام هزینه کرده‌ایم.

زهرا کاوه، فرزند شهید کاوه نیز در این مراسم گفت: از این اتفاق مبارک خیلی خوشحالم و هم‌زمانی این نامگذاری با ایام شهادت امام حسین (ع) به نام یکی از فرزندان مکتب عاشورا را به فال نیک می‌گیریم و امیدواریم که این اتفاق منشا خیر برای مردم دارالمومنین خراسان جنوبی باشد.

زهرا کاوه افزود: شهدا به این نام و نشان‌ها نیاز ندارند و این نظام و اصول اعتقادات ماست که با این نامگذاری‌ها محکم‌تر می‌شود.

به نقل از روابط عمومی فرودگاه های استان خراسان جنوبی، شهید محمود کاوه که از شاگردان مقام معظم رهبری بود، یکم خرداد ۱۳۴۰ به دنیا آمد و در ۲۲ سالگی فرمانده یکی از لشکرهای موثر در دفاع مقدس شد و در سن ۲۵ سالگی در منطقه حاج عمران در عملیات کربلای دو به شهادت رسید.

 

برچسب‌ها: