شناسهٔ خبر: 72254 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

شناسایی ۶۷ تخلف ساخت و ساز در حریم راه های خوزستان

رفع تجاوز به حریم راه معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان از شناسایی ۶۷ تخلف ساخت و ساز در حریم راه های استان از ابتدای امسال تا کنون خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خوزستان، محسن یوسفی اظهار کرد :  از ابتدای امسال تاکنون ۶۷ تخلف در حریم راه های خوزستان شناسایی شده است که از این تعداد برای ۶۷ مورد صدور اخطاریه و پیگیری تخلفات انجام و ۴۲ مورد نیز تخریب و قلع قمع شده اند.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان با بیان اینکه سال گذشته ۴۸۵ مورد تخلف ساخت و ساز در حریم راه های استان شناسایی شد، افزود : برای این تعداد اخطاریه صدور و به علت تخلفات ۲۴۴ مورد نیز تخریب شدند.

وی تأکید کرد: با توجه به تاکیدهای مکرر و پیگیری های مستمر به منظور اجرای دقیق تبصره یک ماده ۱۷ قانون ایمنی راه ها مبنی بر حفظ حریم راه ها که خط قرمز راهداری نیز است اقدامات لازم صورت پذیرفته است.

یوسفی حریم قانونی آزاده راه ها را ۶۰ یا ۳۸ ، بزرگراه ها ۳۸ متر ، راه های اصلی ۲۲.۵ ، راه های فرعی ۱۷.۵ و حریم راه های روستایی را ۱۲.۵ متر از آکس محور عنوان کرد .

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان تأکید کرد این اداره کل بر حسب وظیفه قانونی خود از هر گونه ساخت ساز غیر مجاز در حریم قانونی راه ها و ۱۰۰ متر شعاع حفاظتی آن جلوگیری کرده و با متخلفان برابر تبصره یک ماده شش قانونی ایمنی راه ها برخورد قانونی می کند.

وی بیان کرد: متقاضیان قبل از هر گونه ساخت ساز اعم از تجاری و مسکونی در حاشیه راه های اصلی، فرعی و روستایی برای اخذ مجوز قانونی به ادارات راهداری و حمل و نقل جاده ای مربوطه  مراجعه کنند.