شناسهٔ خبر: 72274 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

وزیر راه و شهرسازی؛

باند دوم ساری- تاکام تملک اراضی شود تا پایان سال شاهد تکمیل آن خواهیم بود

جلسه کارشناسی بررسی پروژه احداث باند دوم ساری-تاکام محمد اسلامی با بیان اینکه ۱۷ کیلومتر از باند دوم ساری- تاکام تا پایان آبان ماه تکمیل می‌شود گفت: باید برای ۴ کیلومتر باقیمانده در شهر هولان تملک اراضی انجام شود تا قبل از پایان سال جاری شاهد تکمیل و بهره‌برداری کامل از این جاده باشیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی در ادامه سفر خود به استان مازندران از پروژه احداث باند دوم جاده ساری- تاکام  که در مسیر کیاسر به سمنان قرار دارد بازدید کرد و گفت: این پروژه به‌رغم ترافیک بالا چندین سال است که به‌طول انجامیده اما با تلاش و همت فراوان شاهد افزایش پیشرفت فیزیکی این پروژه از ۳۴ درصد به ۷۶ درصد هستیم.

اسلامی افزود: به لحاظ زیرسازی تغییراتی در شیوه اجرای این پروژه داده شده است که با توجه به شرایط اقیلمی و آب و هوایی ماندگارتر باشد.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه از بهره‌برداری ۱۷ کیلومتر از ۲۱ کیلومتر باقیمانده این پروژه تا پایان آبان‌ماه سال جاری خبر داد و اظهار کرد: باید برای ۴ کیلومتر باقیمانده در شهر هولان تملک اراضی انجام شود تا قبل از پایان سال جاری شاهد تکمیل و بهره‌برداری کامل از این جاده باشیم.

وی با اشاره به آغاز عملیلات اجرایی پل کابلی ۶۰۰ متری پل سفید نیز بیان کرد: از این پروژه به‌عنوان نماد عمرانی استان مازندران یاد خواهد شد که مهم‌ترین بهره آن رفع گلوگاه ترافیکی جاده‌های فیروزکوه و سوادکوه است.

عضو کابینه دولت دوازدهم همچنین به بهره‌برداری از ۵۹ کیلومتر راه روستایی به‌طور هم‌زمان در جریان سفر امروز خود به مازندران اشاره کرد و گفت: امیدواریم ۲ هزار کیلومتر راه روستایی اولویت‌دار در قالب طرح «ابرار» تا پایان امسال تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

اسلامی همچنین با بیان اینکه ۳۰ کیلومتر از پروژه باند دوم در  جاده هراز باقی مانده‌است، ادامه داد: در صورت تکمیل این پروژه نیز شاهد تسهیل و روان‌سازی ترافیک در این محور شریانی خواهیم بود.

وزیر راه و شهرسازی افزود: ۱۱ کیلومتر از ۳۰ کیلومتر باقی‌مانده این پروژه متاثر از پروژه سد هراز است و  درحال حاضر پیمان‌کار جاده جایگزین زیر نظر وزارت نیرو به کار خود ادامه می‌دهد که امیدواریم اقدامات خود را تسریع کند.

اسلامی ادامه داد: این بخش دارای یک تونل ۱۱ کیلومتری است که به محض آماده شدن آن مشکل ترافیک جاده چلاو برطرف خواهد شد. همچنین در بقیه مسیر ۳ پل در مجموع به طول ۲۰ کیلومتر طراحی شده‌است که امیدواریم طبق زمان‌بندی احداث این پل‌ها، تکمیل شود.

وزیر راه و شهرسازی در خصوص راهکارهای رفع ترافیک محور کندوان در ایام پیک سفر نیز گفت: یکی از اقدامات مهم برای رفع ترافیک محور کندوان تکمیل و بهره‌برداری از منطقه یک آزادراه تهران شمال است که در دستور کار قراردارد، البته باید ۱۳ کیلومتر از جاده چالوس نیز تعریض شود، لذا برای پیشبرد اهداف خود در زمان پیش‌بینی شده، مقرر شده‌است در هفته ۲ مرتبه مناطقی که نیاز به تعریض دارد، مسدود شود.

وزیر راه و شهرسازی در پایان یادآور شد: برای رفاه حال مردم پروژه‌ای به طول ۱۵ کیلومتر از مرزن آباد به دزبن شروع شد تا مشکلات روستاهای این منطقه به دلیل یک‌طرفه شدن جاده برطرف شود. این پروژه در قالب ۳ قرارداد ۵ کیلومتری در دست اجرا است و طبق زمان‌بندی تا پایان سال آینده تکمیل می‌شود.