شناسهٔ خبر: 7237 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

پژمان خبر داد:

تأمین زمین «مسکن اجتماعی» دهک‌های ۲و ۳ در شهرهای مختلف/ توجه به مسکن ایثارگران و خانوارهای دارای ۲ معلول و بیشتر

سیدمحمد پژمان مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن بر تکمیل ساخت واحدهای مسکن مهر در مرحله اول و سپس تکمیل تأسیسات روبنایی و زیربنایی در مرحله بعد تأکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی سازمان ملی زمین و مسکن، سیدمحمد پژمان در اولین گردهمایی مدیران کل ادارات استانی راه و شهرسازی در سال جاری، دوشنبه ۲۱ اردیبهشت با حضور وزیر راه و شهرسازی، معاونان وی و مدیران کل راه و شهرسازی استان‌ها در مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی سخنرانی کرد.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن در این گردهمایی با تشکر از خدمات مدیران راه و شهرسازی استان‌ها در سال ۹۳ در توسعه و پیشرفت کشور گفت: در بحث حقوقی و طرح دعاوی، برخی پرونده‌ها نیاز به اراده و عزم راسخ وجود دارد تا مسائل حل و فصل شود؛ چرا که در بیشتر این پرونده‌ها مسائل مردم و اجتماع به چشم می‌خورد که می‌بایست این مشکلات رفع شوند.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن با اشاره به تاکیدات مسئولان نظام در خصوص اتمام پروژه‌های مسکن مهر افزود: در مرحله اول اتمام ساخت واحدهای مسکونی در دستور کار است که باید هر چه زودتر به اتمام رسیده و به متقاضیان تحویل داده شود. سپس در مراحل بعدی تأمین خدمات روبنایی، زیربنایی و آماده‌سازی مطرح می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تعهدات سازمان ملی زمین و مسکن در قبال اتمام مسکن مهر در هر استان که با جدیت پیگیری می‌شود، ادامه داد: گزارش دقیق و تفصیلی از وضعیت سایت‌های مسکن مهر هر استان به تفکیک وضعیت و اقدامات روبنایی انجام شده و نیازسنجی‌های به عمل آمده را به طور مشروح به استانداران ارائه داده‌ایم.

پژمان تاکید کرد: زندگی مردم باید از کیفیت بالایی برخوردار بوده و نباید منحصر به تأمین سرپناه باشد.

وی در خصوص تأمین مسکن ایثارگران نیز گفت: اقدامات مناسبی در برخی استان‌ها انجام شده که بر اساس تعهدات سازمان بوده است و سایر استان‌ها نیز به تدریج اجرایی خواهد شد. ادارات کل راه و شهرسازی استان‌ها موظف به تأمین سرپناه آبرومند برای این اقشار جامعه هستند.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن در خصوص آماده‌سازی سایت‌های مسکن مهر نیز تاکید کرد: وجود آتش‌نشانی، محوطه‌سازی، درخت‌کاری، وسایل بازی باید جدی گرفته شود تا فضای خشن در این سایت‌ها از بین رفته و روح زندگی در آن‌ها ایجاد شود؛ انجام این اقدامات با مشارکت شهرداری‌ها امکان‌پذیر است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به الکترونیکی شدن کلیه فرایندهای سازمان ملی زمین و مسکن در سال ۹۳ خاطرنشان کرد: بهره‌برداری و استفاده از قابلیت‌های سامانه املاک و مستغلات فقط در صورتی امکان‌پذیر است که اطلاعات و اسناد در این سامانه تکمیل و اطلاعات توصیفی هر سند به نقشه آن متصل شود.

پژمان افزود: با اینکه در این زمینه جهش خوبی صورت گرفته اما هنوز کار بسیاری زمین مانده و امید است که کلیه فرایندهای این سامانه به زودی تکمیل و آماده بهره‌برداری شود.

وی با تأکید بر تامین مسکن خانوارهای دارای دو معلول یا بیشتر به تأمین زمین برای اجرای طرح مسکن اجتماعی اشاره و بیان کرد: طبق اعلام آمادگی وزارت رفاه و امور اجتماعی در ۱۵ شهر برای تامین مسکن دهک‌های دوم و سوم، زمین مورد نیاز این خانوارها تامین و در اختیار این وزارت قرار گرفته که گامی اساسی برای تحقق برنامه جدید وزارت راه وشهرسازی است.

پژمان افزود: از جمله اقدامات دیگر ادارات کل راه و شهرسازی استان‌ها تشکیل صندوق‌های زمین و مسکن است که تحقق این موضوع با اجرای پروژه‌های جذاب امکان‌پذیر است و کمک شایانی به تأمین مسکن با سرمایه‌های مردم خواهد کرد./

نظر شما