شناسهٔ خبر: 72436 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

پرواز تهران-تبریز ایرتور به علت نقص ژنراتور موتور به مهرآباد بازگشت

ایران ایرتور مدیرکل دفتر بررسی سوانح هوایی سازمان هواپیمایی کشوری از بازگشت پرواز تهران-تبریز هواپیمایی ایرتور به فرودگاه مهرآباد به دنبال نقص در ژنراتور موتور خبر داد.

حسین رضایی‌فر، مدیرکل دفتر بررسی سوانح هوایی سازمان هواپیمایی کشوری در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، از بازگشت پرواز تهران-تبریز هواپیمایی ایرتور به فرودگاه مهرآباد به دنبال نقص فنی خبر داد و گفت: این هواپیما که از نوع ایرباس A۳۰۰-۶۰۰ بوده است، حوالی ساعت ۹ صبح به علت نقص ژنراتور موتور به مهرآباد بازگشت و اکنون هواپیما در حال تعمیر است.

وی با تاکید بر این مساله که این بازگشت، «فرود اضطراری» نبوده است، افزود: نقص در ژنراتور موتور یک نقص فنی عادی است و از آنجا که هواپیما می تواند با ژنراتور موتور دیگر به پرواز طبیعی خود ادامه دهد، خطرناک به شمار نمی رود. 

رضایی‌فر با بیان اینکه تمام مسافران هواپیما در سلامت کامل هستند، گفت: اگر شرکت بتواند نقص بوجود آمده را در مدت زمان کمی برطرف کند، مسافران با همین هواپیما عازم مقصد خود خواهند شد. در غیر این صورت شرکت هواپیمایی موظف است برای انجام این پرواز از هواپیمای جایگزین استفاده کند.