شناسهٔ خبر: 72450 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

عضو کمیسیون عمران مجلس مطرح کرد؛

روند قیمت مسکن کاهشی شده است

شادمهر کاظم زاده شادمهر کاظم‌زاده گفت: در شرایط کنونی تقاضا برای خرید مسکن بسیار کم شده و این مسئله عملا بر قیمت ملک اثر خواهد گذاشت به طوری که با وضعیت فعلی، نرخ واحدهای مسکونی، نزولی خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از خانه ملت، شادمهر کاظم‌زاده عضو کمیسیون عمران مجلس، با اشاره به وضعیت بازار مسکن، گفت: بازار مسکن کاملا تحت تأثیر اقتصاد کشور و متغیرهای کلان است و عوامل بسیاری از جمله بازار ارز و طلا در این حوزه اثرگذار است.

وی با بیان اینکه خوشبختانه بازار ارز در چند ماه اخیر به ثبات رسیده و این مسئله موجب کاهش تلاطم‌هاي بازار مسکن نیز شده است، افزود: این یک اصل کلی است که وقتی بازارها باثبات باشند، نقدینگی به بازارهای مختلف هجوم نمی آورند.

کاظم‌زاده تصریح کرد: امروز بازار مسکن درگیر رکود تورمی است و عملا به علت کاهش معاملات و کاهش ساخت و ساز مسکن، این بازار به نوعی بی‌تحرک مانده است، به نظر من در شرایط کنونی مهم‌ترین اولویت وزارت راه و شهرسازی ایجاد مشوق‌های مالی و قانونی برای جذب نقدینگی جامعه به سمت ساخت و ساز مسکن است.

وی گفت: در شرایط کنونی وزیر راه و شهرسازی مردم را به نخریدن مسکن تشویق می کند، این رویکرد شاید در کوتاه مدت اثری داشته باشد، اما در بلند مدت نتیجه بخش نخواهد بود.

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: به نظر من مردم برای خریدن مسکن یا سرمایه گذاری، به مولفه های اقتصادی نگاه می کنند، از این رو نمی توان به صورت دستوری یک بازار بزرگ مانند بازار مسکن را مدیریت کرد.

عضو کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: در شرایط کنونی تقاضا برای خرید مسکن بسیار کم شده و این مسئله عملا بر قیمت ملک اثر خواهد گذاشت به طوری که با وضعیت فعلی، نرخ مساکن نزولی خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به برنامه دولت برای تامین مسکن کارمندان گفت: خوشبختانه دولت در یک سال اخیر قدم های خوبی را برای تولید مسکن برداشته است، به طوری که طرح تأمین مسکن کارمندان طراحی شده و اجرای این برنامه بسیار مهم است.

عضو کمیسیون عمران مجلس اظهار امیدواری کرد تا با اجرای برنامه اقدام ملی تولید و عرضه مسکن، تقاضا و عرضه به تعادل برسد.