شناسهٔ خبر: 72609 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

دبیر ستاد برگزاری بزرگداشت هفته دفاع مقدس وزارت راه و شهرسازی؛

همایش تبیین نقش وزارت راه و شهرسازی در دفاع مقدس با حضور مقامات لشکری و کشوری برگزار می شود

نشست خبری ستاد برگزاری هفته دفاع مقدس وزارت راه و شهرسازی سرهنگ علیرضا افشاری گفت: همایش تبیین نقش وزارت راه و شهرسازی در دفاع مقدس در تاریخ ۲ مهرماه ۹۸ در باغ موزه دفاع مقدس در ساعت ۸:۳۰ دقیقه صبح آغاز خواهد شد. در این همایش میزبان مهمانان ویژه‌ای از مقامات لشکری و کشوری هستیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سرهنگ علیرضا افشاری، فرمانده مرکز مقاومت بسیج وزارت راه و شهرسازی و دبیر ستاد برگزاری بزرگداشت هفته دفاع مقدس وزارت راه و شهرسازی در نشست خبری همایش و نمایشگاه تخصصی تبیین نقش وزارت راه و شهرسازی در دفاع مقدس گفت: همایش و نمایشگاه تخصصی تبیین نقش وزارت راه و شهرسازی در دفاع مقدس، اولین همایش و نمایشگاهی است که در این سطح در وزارت راه و شهرسازی برگزار خواهد شد. وزارت و شهرسازی در ۸ سال دفاع مقدس نقش بی‌بدیلی داشته است و در موضوعات و سازمان‌های مختلف در آن دوران درگیر بوده است و از روز اول جنگ تحمیلی مورد هجوم قرار گرفته و شهدای گران‌قدری را در این عرصه تقدیم نظام کرده است.

افشاری ادامه داد: همایش تبیین نقش وزارت راه و شهرسازی در دفاع مقدس در تاریخ ۲ مهرماه ۹۸ در باغ موزه دفاع مقدس در ساعت ۸:۳۰ دقیقه صبح آغاز خواهد شد. در این همایش میزبان مهمانان ویژه‌ای از مقامات لشکری و کشوری هستیم. همچنین مدیران و معاونان وزارت راه و شهرسازی و سازمان‌های تابعه، پیشکسوتان ۸ سال دفاع مقدس که در قرارگاه‌های راه کربلا، راه قدس که هم از وزارت‌خانه راه و ترابری و هم وزارت‌خانه مسکن و شهرسازی آن دوران بودند و ... در این همایش حضور خواهند داشت.

وی افزود: در این همایش از عزیزانی که در آن دوران نقش‌آفرینی کردند قدردانی خواهد شد. همچنین در کنار همایش نمایشگاهی با حضور سازمان‌ها و اداراتی که در ۸ سال دفاع مقدس نقش‌آفرینی کردند حضور خواهند داشت.

دبیر ستاد برگزاری بزرگداشت هفته دفاع مقدس وزارت راه و شهرسازی بیان کرد: سازمان راه‌آهن جمهور اسلامی ایران، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ایران، سازمان بنادر و دریانوردی و ... در این نمایشگاه با محوریت نقش وزارت راه و شهرسازی و سازمان‌های زیرمجموعه آن در ۸ سال دفاع مقدس در نمایشگاه هفته دفاع مقدس حضور خواهند داشت.

افشاری اظهار کرد: این نمایشگاه در ۳۱ شهریورماه به‌صورت غیر رسمی افتتاح خواهد شد و در روز ۲ مهرماه به‌صورت رسمی هم‌زمان با همایش افتتاح خواهد شد. این نمایشگاه به‌مدت ۷ روز از ساعت ۸:۳۰ تا ۲۱ برای علاقه‌مندان بر پا است.

وی گفت: برای انجام این همایش و نمایشگاه کمیته‌ها و کارگروه‌های مختلفی از جمله کمیته نمایشگاه با محوریت دکتر عبوری، کمیته پیشکسوتان با محوریت مهندس شهاب از پیشکسوتان فنی و مهندسی در دوران دفاع مقدس، کمیته ارتباطات و اطلاع رسانی با محوریت سید وحید جنابی، دبیرخانه با محوریت مهدی امیدی و ... شکل گرفت.

دبیر ستاد برگزاری بزرگداشت هفته دفاع مقدس وزارت راه و شهرسازی با اشاره به اینکه این اقدام شروعی است برای تبیین نقش وزارت راه و شهرسازی در ۸ سال جنگ تحمیلی، ‌ گفت: امیدورایم غرفه دائمی وزارت راه و شهرسازی در باغ موزه دفاع مدس شکل گیرد. مقدمات این اتفاق انجام شده است و امیدواریم به سرانجام برسد.