شناسهٔ خبر: 72641 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

نماینده دفتر اسکان بشر ملل متحد:

نخستین کنفرانس بهبود تاب‌آوری بیمارستان‌ها و مراکز حیاتی برگزار می‌شود/۵۰ درصد بیمارستان‌های دولتی در برابر زلزله تاب‌آور نیستند

احسان اثنی عشری احسان اثنی‌عشری از برگزاری نخستین کنفرانس بین المللی بهبود تاب آوری بیمارستان ها و مراکز حیاتی در ۷ و ۸ مهر ماه امسال خبر داد و گفت: ماموریت کنفرانس تمرکز روی دو موضوع است که اولین آن تغییر ذهنیت جامعه مهندسی از منظر مقاوم سازی به تاب آوری و دیگری نیز ارتقای ظرفیت و دانش مهندسی است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، احسان اثنی عشری نماینده دفتر اسکان بشر ملل متحد (هبیتات) در گفت‌وگو با خبرنگاران در خصوص اولین کنفرانس بهبود تاب‌آوری بیمارستان‌ها و مراکز حیاتی، ضمن اعلام این خبر که نخستین کنفرانس بین‌المللی بهبود تاب‌آوری بیمارستان‌ها و مراکز حیاتی ۷ و ۸ مهرماه در مرکز تحقیقات برگزار می‌شود، گفت: پروژه برگزاری نخستین کنفرانس با همکاری مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و همچنین دفتر برنامه اسکان بشر ملل متحد در ایران از یکسال و نیم گذشته آغاز شد که در این خصوص مطالعات گسترده‌ای انجام گرفت.

نماینده دفتر اسکان بشر ملل متحد (هبیتات) ادامه داد: ارزیابی‌های انجام شده در خصوص موضوعات سازه ای بیمارستان‌ها تا توسعه گاردلاین‌ها، مقاوم‌سازی بیمارستان‌های موجود، برنامه سرمایه‌گذاری ملی و ظرفیت‌سازی نیروی انسانی و ... از جمله موضوعاتی بوده که در  مدت بیش از یکسار مورد بررسی قرار گرفته است.

اثنی عشری برگزاری نخستین کنفرانس را فرصت مناسبی برای تبادل تجربیات ایران و سایر کشورها دانست و افزود: ماموریت کنفرانس تمرکز روی دو موضوع است که اولین آن تغییر ذهنیت جامعه مهندسی از منظر مقاوم سازی به تاب آوری و دیگری نیز ارتقای ظرفیت و دانش مهندسی است.

وی از برنامه ریزی برای تشکیل میزگردهای تخصصی در اولین کنفرانس خبر داد و گفت: بر اساس مطالعاتی که با همکاری وزارت بهداشت و وزارت راه و شهرسازی انجام داده ایم تقریبا ۵۰ درصد بیمارستان‌های دولتی در برابر زلزله آسیب پذیرند و به همین جهت ضرورت دارد تا موضوع تاب آوری بیمارستان ها و مراکز حیاتی مدنظر قرار بگیرد.

گفتنی است: نخستین کنفرانس بین المللی بهبود تاب آوری بیمارستان‌ها و مراکز حیاتی ۷ و ۸ مهرماه در مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی برگزار می‌شود.