شناسهٔ خبر: 72674 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

با حضور رئیس مرکز حراست وزارت راه و شهرسازی؛

سومین جلسه کارگروه تخصصی صنعت حمل‌ونقل برگزار شد

 کارگروه تخصصی حراست حمل و نقل سومین جلسه کارگروه تخصصی صنعت حمل‌ونقل با حضور رئیس مركز حراست وزارت راه و شهرسازی و مدیران حراست زیر مجموعه‌های این وزارتخانه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سومین جلسه کارگروه تخصصی صنعت حمل‌ونقل با حضور حسینی رئیس مركز حراست وزارت راه و شهرسازی برگزار شد.

در این جلسه رئیس مرکز حراست وزارت راه و شهرسازی با اشاره به تعدادی از موضوعات و رخدادهای مهم اخیر در حوزه حمل‌ونقل بر لزوم تشكیلات جدید شورای حمل‌ونقل و لجستیك وزارتخانه و همچنین تكالیف مدیران حراست در خصوص بحث و بررسی پیرامون موارد دستور كار این شورا تأکید کرد.

حسینی در ادامه این جلسه بابت توجه به مباحث نحوه تهیه، تنظیم، تحلیل و بررسی اخبار و گزارش‌ها با نگاه آسیب شناسانه، به عوامل و مؤلفه‌های اثرگذار در بروز پدیده‌ها و روندشناسی و پیامدهای بعدی موضوعات اشاره کرد و با بیان مصداقی یكی از گزارش‌های تحلیلی اخیر در حوزه حمل‌ونقل را مورد بررسی قرار داد.

رئیس مركز حراست با اعلام زمان ممیزی صنعت هوایی در سال ۲۰۲۰، با توجه به فرصت كوتاه تا زمان ممیزی، ضرورت برنامه‌ریزی و پیگیری برای رفع اشكالات و نواقص آن حوزه برای پیشگیری از تنزل جایگاه صنعت را یادآور شد.

وی کانال‌ها و فضای مجازی را فرصتی برای شفافیت، نقد منصفانه، افزایش آگاهی، اعمال شیوه‌های كنترل و نظارت عمومی مطرح به منظور انتقاد منصفانه دانست و ضمن حمایت، توجه و تشویق حراست در این خصوص به سیاست مواجهه با فضای مجازی متناسب با تولید و انتشار محتوا اشاره کرد.

وی روندشناسی پدیده‌های محیطی توسط حراست‌ها را مسیر صحیح برای پیش‌بینی رخدادها، درایت در سیاستگذاری و تصمیم‌گیری مدیریتی دانست و بر ضرورت آینده‌نگری حراست‌ها تأکید کرد.

 رئیس مركز حراست وزارت راه و شهرسازی با توجه به هدف دشمن در جهت ایجاد اخلال و توقف انجام وظایف و خدمات‌رسانی دستگاه‌ها در موضوع تحریم صنعت، شکل‌گیری تلاش جمعی برای پویایی و استمرار خدمات‌رسانی  دانست و افزود: با اتخاذ روش‌های قانونی، مشروع و توجیه‌پذیر و استفاده از خرد جمعی برای جلوگیری از تصمیمات آنی دارای تبعات‌،بروز نابسامانی و بی‌انضباطی‌های مختلف و سوءاستفاده افراد و جریانات فرصت‌طلب را ضروری دانست.

گفتنی است: در این این نشست ضرورت توجه به تصمیمات، برنامه‌ها، چگونگی اجرا، نحوه كنترل و نظارت بر ارائه خدمات و قیمت‌ها، نارضایتی‌های احتمالی، اقدامات سودجویانه، ناهماهنگی‌های درون‌سازمانی و برون‌سازمانی، پیش‌بینی بروز مشكلات، هوشیاری لازم برای مقابله با اقدامات ایذایی و خرابكارانه احتمالی در حوزه‌های حمل‌ونقل مرتبط با پیاده‌روی اربعین حسینی، به‌عنوان تكالیف ابلاغی رئیس مركز حراست برای اعضای حاضر مطرح شد.