شناسهٔ خبر: 72862 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

ديدار مديركل هواشناسی گيلان با نماينده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی

جلسه آستارا مدیر کل هواشناسی گیلان در ديدار با نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی، خواستار اختصاص بودجه مناسب برای حفظ ونگهداری و ارتقای سیستم‌های هواشناسی شد.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از روابط عمومی اداره کل هواشناسی استان گیلان، محمد دادرس در پی دیدارهای مستمر با نمایندگان مجلس شورای اسلامی با ولی داداشی نماینده مردم آستارا دیدار و در اين جلسه توجه بیشتر مسؤلان و اختصاص بودجه مناسب برای حفظ ونگهداری و ارتقای سیستم ها و توسعه بخش‌های مختلف هواشناسی را خواستار شد.

دادرس با اشاره به تنوع آب وهوایی در استان گیلان و وقوع پدیده های مختلف جوی در زمان کوتاه، آگاهی مدیران استانی وشهرستانی را برای داشتن فرصت مناسب براي اقدام به موقع برای جلوگیری از خسارات جانی و مالی را بسیار با اهمیت دانسته ولازمه احاطه به این مهم را توسعه شبکه ایستگاهی و ارتقاء کیفی وفنی ایستگاههای موجود در استان گیلان برشمرد.

مدیر کل هواشناسی گیلان با اشاره به دانش تخصصی وفنی کارکنان شاغل در مجموعه تحت امر خود، هواشناسی استان را از ادارات کل نمونه در سطح کشور در این زمینه خواند که با داشتن امکانات متنوع شامل ایستگاههای سینوپتیک،ایستگاه هواشناسی فرودگاهی، اقلیم شناسی، بارانسنجی، ایستگاه جاده ای،  سایت رادار بندر کیاشهر و دارنده تنها شناور هواشناسی دریایی ضمن توجه بیشتر مسؤلان، اختصاص بودجه مناسب برای حفظ ونگهداری و ارتقاء سیستم‌ها وتوسعه بخشهای مختلف را خواستار شد.

 ولی داداشی نماینده مردم آستارا نیز با تشكر از خدمات هواشناسی استان گیلان و توجه مدیر کل مربوطه به ارائه به موقع اطلاعات هواشناسی به مسؤلان استانی وشهرستانی و به ویژه اطلاع رسانی به موقع ایستگاه هواشناسی بندر آستارا در وقوع سیلابهای مخرب امسال برای حفظ جان ومال مردم را بسیار مهم برشمرد واذعان کرد در صورت عدم اطلاع رسانی به موقع هواشناسی خسارات جانی و مالی این سیلابها غیر قابل جبران می نمود واین اطلاع رسانی جایگاه هواشناسی را بیش از پیش برای دولت مردان مشخص کرد .

وي در ادامه آمادگی خود و سایر نمایندگان مجلس شورای اسلامی را در راستاي حمایت از سازمان هواشناسی اعلام کرد و بیان کرد تمامی همت خود را برای تصویب واجرایی کردن برنامه ها وطرحهای توسعه ای هواشناسی کشور به عمل خواهد آورد.

برچسب‌ها: