شناسهٔ خبر: 72917 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

با حضور وزیر راه و شهرسازی صورت گرفت؛

برگزاری یکصدوپنجمین نشست کمیسیون ایمنی راه‌های کشور

یکصدوپنجمین نشست کمیسیون ایمنی راه های کشور با حضور وزیر راه و شهرسازی یکصدوپنجمین نشست کمیسیون ایمنی راه‌های کشور برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، صبح امروز به ریاست محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی و با حضور معاون حمل‌ونقل وزارتخانه و اعضا، یکصد و پنجمین نشست کمیسیون ایمنی راه‌های کشور برگزار شد.

در ابتدای این جلسه گزارشی از میزان ترددها و حوادث جانی در چهار ماه نخست ارائه شد که وزیر راه و شهرسازی پس از ارائه این گزارش، تأکید ویژه‌ای روی بررسی روند صدور گواهینامه به رانندگان، فرهنگ‌سازی و اقدامات زیست بومی داشت تا با انجام اقدامات عاجل شاهد روند کاهش تصادفات جاده‌ای در کشور باشیم.

در ادامه این جلسه گزارش اولیه علل تصادف محور گنبد – اینچه برون که منجر به کشته شدن جمعی از هموطنان‌مان شد، ارائه و ابعاد مختلف این حادثه دلخراش مورد بررسی قرار گرفت. در ارائه این گزارش وزیر راه و شهرسازی بر تکمیل هرچه سریع‌تر گزارش اولیه و بررسی ابعاد آن برای تصمیم‌گیری‌های بعدی تأکید کرد.

وزیر راه و شهرسازی همچنین در این نشست از سازمان راهداری و پلیس‌راه خواست ظرفیت بازدارندگی، کنترل و برخورد را به حداکثر رسانده تا با در نظر گرفتن تمهیدات مناسب و انجام اصلاحات موردنظر از جان و مال مردم حفاظت بهتری انجام شود.

دیگر محورهای در دستور کار این جلسه که با حضور وزیر، شهرام آدم نژاد معاون حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی و دیگر اعضای این کمیسیون  مورد بررسی و تصویب قرار گرفت می‌توان به چارچوب ارتقای ایمنی حریم و ورودی شهرها، همکاری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و وزارت آموزش‌وپرورش در خصوص شرایط و تأمین ناوگان اتوبوس در اردوهای مدارس، میزان درآمد و تخصیص اعتبار از محل ماده ۲۳ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی و تشکیل کارگروه پیاده‌سازی پایلوت طرح مدیریت سرعت در ایران با همکاری سازمان جهانی بهداشت اشاره داشت.