شناسهٔ خبر: 73016 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

رفع موانع سفرهای هوایی برای معلولان

انجمن شرکت های هواپیمایی ایران مدیر کمیته بین‌المللی رفع موانع سفرهایی هوایی برای معلولان در بیانیه‌ای گفت : کمیته باید موانع دسترسی مسافران هوایی معلول را شناسایی و ارزیابی و موانع دسترسی به معلولیت را برطرف کند و اقداماتی را برای بهبود سفرهای هوایی آنها انجام دهد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از انجمن شرکت‌های هواپیمایی ایران، وزارت حمل و نقل ایالات متحده ۱۹ عضو را به کمیته مشورتی جدید دسترسی قانون حمل و نقل هوایی معرفی کرده است که در مورد موضوعات مربوط به نیازهای مسافران هوایی معلول به وزیر حمل و نقل مشاوره می‌دهد. مدیراین کمیته در بیانیه‌ای گفت: کمیته باید موانع دسترسی مسافران هوایی معلول را شناسایی و ارزیابی و موانع دسترسی به معلولیت را برطرف کند و اقداماتی را برای بهبود سفرهای هوایی آنها انجام دهد.

کمیته مشورتی جدید شامل ذینفعان حمل و نقل هوایی شامل بوئینگ، یاتا، هواپیمایی دلتا، شورای بین‌المللی فرودگاه‌های آمریکای‌شمالی و فرودگاه‌های جهانی خواهد بود.

این کمیته تا ماه نوامبر سال ۲۰۲۰ باید گزارشی را به دبیرخانه و کنگره ارایه کند و مقررات جدید در خصوص شیوه‌های فروش بلیت و تعیین صندلی‌های هواپیما به معلولین را ارایه کند.

کمیته حداقل هر سال دو بار تشکیل جلسه می‌دهد و در ۳۰ سپتامبر ۲۰۲۳ به کار خود پایان می‌دهد. بر اساس قانون مصوب سال ۱۹۸۶ هرگونه تبعیض ناشی از ناتوانی در سفرهای هوایی ایالات متحده بیش از سه دهه ممنوع اعلام شده است. در اوایل سال ۲۰۱۹ دو تن از نمایندگاه کنگره پیش‌نویس لوایحی را به کنگره ارایه کردند که موجب می‌شود هواپیماهای جدید طوری طراحی شوند که مسافران معلول نیز به راحتی سفر کنند.