شناسهٔ خبر: 73044 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

پرداخت تسهیلات به مالکان مسکونی بافت فرسوده درجنوب کرمان

فرسوده مدیرکل راه و شهرسازی جنوب کرمان از پرداخت تسهیلات به مالکان مسکونی واقع در بافت‌های فرسوده خبر داد

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهر سازی جنوب کرمان، محمد ساردویی گفت: شهروندانی که ملک آنها در محدوده بافت فرسوده یا ناکارآمد واقع شده است، مشمول تسهیلات بانکی  خواهند شد.

مدیرکل راه و شهر سازی جنوب کرمان اعلام کرد:در این طرح برای مالکینی که خواستار احداث واحد مسکن با تعداد کم می باشند ۵۰۰ میلیون ریال در نظر گرفته شده که ۴۰۰میلیون ریال آن با سود ۹درصد و ۱۰۰  میلیون ریال آن با سود ۱۸ درصد پرداخت خواهند کرد.

وی افزود: مالکانی که در بافتهای فرسوده قصد انبوه‌سازی دارند می توانند برای  هر واحد ۷۰۰میلیون ریال دریافت نمایندکه ۴۰۰میلیون ریال آن با سود ۹درصد و ۳۰۰میلیون ریال آن با سود ۱۸درصد در اختیار متقاضیان قرارخواهد گرفت.

مدیرکل راه و شهرسازی جنوب کرمان اظهارداشت: متقاضیان برای دریافت تسهیلات ساخت در بافت های فرسوده در مرحله اول با مراجعه به شهرداری از واقع بودن ملک خود در بافت فرسوده و ناکارآمداطمینان حاصل کنند.مرحله بعد با مراجعه به سامانه تسهیلات بهسازی و نوسازی با بارگذاری مدارک شناسایی،سندمالکیت،پروانه ساختمان و استعلام وقوع ملک درسامانه بافت ناکارآمد شهری ثبت نام وکدرهگیری دریافت کنند.

ساردویی ادامه داد: درپایان مالکین پس از مراجعه به ادارات راه وشهرسازی شهرستان های مربوطه و مطابقت مدارک به بانك مسكن معرفی خواهند شد.

متقاضیانی که قصد استفاده از این تسهیلات را دارند می توانند با مراجعه به شعب بانک مسکن از قوانین و مقررات پرداخت این تسهیلات اطلاعات کافی را کسب کنند.