شناسهٔ خبر: 73089 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور ایثارگران؛

همه امکانات و پیشرفت‌های کشور مدیون ۸ سال دفاع مقدس است

حسن اسحاقی حسن اسحاقی با بیان اینکه همه امکانات و پیشرفت‌هایی که داشتیم، مدیون روزهایی بوده که نام آن ۸ سال دفاع مقدس است، گفت: همان‌طور که مقام معظم رهبری فرمودند زنده نگه داشتن نام و یاد شهدا کم‌تر از شهادت نیست. ایران اسلامی ۸ سال دفاع با افتخار داشت و همه مردم ایران اذعان دارند که این ۸ سال خاطره‌انگیز، ۸ سال همدلی و هم‌زبانی و هم‌فکری بوده است.

حسن اسحاقی، مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور ایثارگران در گفت‌و‌گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درباره نمایشگاه تبیین نقش وزارت راه و شهرسازی در دفاع مقدس «حماسه‌سازان سرافراز» گفت: با توجه به اینکه این نمایشگاه از سوی وزات راه و شهرسازی برای اولین بار برگزار می‌شود می‌توان گفت یقیناً کاری که برای اولین بار رقم می‌خورد با ارزش است، زیرا اگر همه جوانب را در نظر بگیریم، متوجه می‌شویم کاری نو و اساسی است.

اسحاقی ادامه داد: همان‌طور که مقام معظم رهبری فرمودند زنده نگه داشتن نام و یاد شهدا کم‌تر از شهادت نیست. ایران اسلامی ۸ سال دفاع با افتخار داشت و همه مردم ایران اذعان دارند که این ۸ سال خاطره‌انگیز، ۸ سال همدلی و هم‌زبانی و هم‌فکری بوده است. به یقین برگزاری «نمایشگاه حماسه‌سازان سرافراز»، کار بسیار زیبایی است و همه عزیزانی که درباره این نمایشگاه شنیدند یا در آن حاضر شدند یا تصمیم به حضور دارند، با رغبت کامل این کار را انجام می‌دهند.

وی درخصوص ادامه‌دار بودن تببین نقش وزارت راه و شهرسازی در دوران دفاع مقدس بیان کرد: در جلساتی که داشتیم مبنای کار بر این گذاشته شده است که این نمایشگاه به‌صورت دائمی باشد، دلیل دائمی بودن آن این است که یادمان باشد زمانی که می‌بینیم کشور به اینجا رسیده و همه امکانات و پیشرفت‌هایی که داشتیم، مدیون روزهایی بوده که نام آن ۸ سال دفاع مقدس است.

مشاور وزیر در امور ایثارگران در تشریح فعالیت‌های امور ایثارگران وزارت راه و شهرسازی توضیح داد: متاسفانه پیش از این امور ایثارگران وزارت راه و شهرسازی یک‌پارچه نبوده است تا در آن کارهای متناسب با ایثارگران انجام شود. پس از اعتماد وزیر راه و شهرسازی و حضور بنده در این جایگاه، همه برنامه‌ریزی‌ها و اولویت‌بندی‌ها روی فعالیت‌هایی است که تا امروز در خصوص جامعه ایثارگری وزارت راه و شهرسازی، انجام نشده است.

اسحاقی افزود: بر اساس دستورات وزیر راه و شهرسازی اعتلای فرهنگ ایثار و شهادت و اشاعه و ترویج آن نه تنها برای جامعه ایثارگری، بلکه برای همه عزیزانی است که در مجموعه وزارت راه و شهرسازی هستند تا مجموعه این وزارت‌خانه بتوانند مانند ایثارگران جنگ تحمیلی، آن کار را انجام دهند و اتفاق خوبی رقم بخورد.

وی در پایان گفت: فعالیت‌های خوبی در این زمینه انجام شده است، برای مثال با دستور وزیر راه و شهرسازی در حال پیگیری فعالیت‌هایی مانند برگزاری «نمایشگاه حماسه‌سازان سرافراز» هستیم که تا امروز روی زمین مانده است. از سوی دیگر در حال تعیین مشاور امور ایثارگران در همه شرکت‌ها و زیرمجموعه‌های وزارت راه و شهرسازی هستیم و برنامه‌ها را به آن‌ها ابلاغ می‌کنیم. در کنار این موضوع در همه اداره‌های مربوط به وزارت راه و شهرسازی در کل کشور در حال تعیین مسئول امور ایثارگران هستیم تا بتوانیم برنامه‌های دفتر امور ایثارگران ستاد وزارت‌خانه را به‌صورت جامع و کامل در همه سطوح وزارت‌خانه اجرایی کنیم.