شناسهٔ خبر: 73141 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در ۶ ماهه نخست امسال صورت پذیرفت؛

اجرای ۱۸ کیلومتر روکش و ۱۳ کیلومتر شیب شیروانی در راه‌هاي شهرستان فردوس

نصب گاردریل رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای فردوس از اجرای ۱۸ کیلومتر روکش و ۱۳ کیلومتر شیب شیروانی و گاردریل در راههاي اين شهرستان با منابع ملی و استانی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازي به نقل از روابط عمومي اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خراسان جنوبی، احمد آخوندی با اشاره به تشریح عملکرد اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای فردوس در بخش های مختلف حوزه راه که شامل نگهداری راه‌ها، نگهداری ابنبه فنی، ایمنی راه و حریم و ماشین آلات در ۶ ماهه اول  سال ۹۸ گفت: طول راههای حوزه استحفاظی شهرستان ۴۰۶ کیلومتر است که  ۲۲۰ کیلومتر آن  طول راه های اصلی  و ۱۸۶ کیلومتر راه روستایی و ۳۳۷ کیلومتر راه شوسه می باشد که نگهداری از این راه‌ها که سرمایه ملی هستند با هدف بالا بردن ضریب ایمنی و بهبود امنیت تردد در این محورها در حال انجام است.

آخوندی تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین منافع حاصل از فرایند نگهداری درست راه‌ها در جهت کاهش هزینه چرخه عمر پروژه های راه به دلیل کاهش تعداد و شدت تصادفات و ارتقای سطح ایمنی راههای جدید و شبکه راه‌های موجود جهت بهره برداری مناسب از راه‌ها را بازدیدهای مستمر کارشناسان هر حوزه و دانست و گفت: شناسایی و گزارش دهی مشکلات جاده‌ها همراه با پیشنهادات اقداماتی جهت رفع یا کاهش مشکلات محورها در جهت ایمنی کاربران راه مدنظر قرار گرفته و به مرحله اجرا گذاشته می‌شود.

نصب۱۱۰۰ عدد علائم ایمنی راه‌ها در امسال

رئیس اداره راهداری فردوس با اشاره اي به عملكرد ايمني راه و حريم اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای فردوس از نصب۱۱۰۰ عدد علائم ایمنی راه‌ها اعم از اخطاری، انتظامی، مسیرنما به طول ۱۵ کیلومتر در سال جاری خبرداد و اضافه کرد: تهیه و اجری بیش از  ۶۰ متر مربع تابلوهای اطلاعاتی راه‌ها ۳ چراغ چشمک زن با اولویت آشکارسازی نقاط پر تصادف در محورهای این شهرستان نصب شد.

وی بیان کرد: در سال جاری اقداماتی جهت ایمن سازی  نقاط پر خطر حوزه استحفاظی شهرستان شامل روشنائی۳ نقطه سه راهی‌روستای مهوید، سه راهی کمربندی باغستان علیا و تقاطع محورباغستان خرو با کمربندی باغستان واقع در محور فردوس گناباد توسط این اداره انجام گرفته است و تعداد ۳ مورد  تابلو غیر مجاز شناسایی تعداد ۳مورد اخطار و پیگیری و تعداد۱تخلف نیز قلع قمع گردید.

همچنین در جهت ایمن سازی محورهای شهرستان فردوس خط کشی راه به طول۸کیلومتر انجام و ارتقاء حفاظ نواحی پرتگاهی و بهسازی حفاظهای موجود در راههای شهرستان به مقدار ۶۵۰ شاخه نوع گاردریل انجام شده است.

وی اضافه کرد: تهیه و نصب چشم گربه‌ای ۶۰۰عدد ، ایمن سازی سرگاردریل و موانع صلب به مقدار ۳ عدد و همچنین پاکسازی حاشیه راهها به طور مستمر در حال انجام می‌باشد.

آخوندی در ادامه گفت: در سال جاری اصلاح شیب شیروانی به طول۱۰ کیلومتردر محور فردوس بجستان با توجه به اینکه از مسیرهای پرترافیک می باشدجهت جلوگیری از واژگونی خودروها  انجام گرفته است.

رئیس راهداری و حمل و نقل جاده ای فردوس گفت: در۶ ماهه اول سال جاری۱۷.۵ کیلومتر عملیات بهسازی روکش آسفالت در حوزه استحفاظی این اداره انجام شده است.

آخوندی در ادامه بیان داشت: عملیات روکش آسفالت محور فردوس دیهوک به طول۴ کیلومتر، بلوار فردوس سرایان  به طول۱.۵ کیلومتر ، محور روستائی و زیرگذر بیدسکان به طول ۲ کیلومتر ، اجرای ماسه آسفالت بلوار اسلامیه باغستان به طول ۵ کیلومترو لکه گیری بلوار فردوس اسلامیه به طول ۵ کیلومتر به اتمام رسیده است.

 وی افزود: تعداد ۷۵۹  پل در شهرستان وجود دارد که  شامل۱۴پل بالای۱۰ متر و۷۴۵ پل کمتر از ۱۰ متر است و بهسازی و تعمیر پلها شامل تعمیر رادیه برید، تعویض دال و ترمیم دستکهای پل ، ، مقاوم سازی پایه پل ها ، تنقیه و لایروبی ، تعمیر دیواره های هدایت آب  توسط این اداره انجام گرفته است.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان فردوس در پایان ضمن تشکر از حمایتهای اداره کل و فرماندار و نقش موثر نمایندگان مجلس در بهبود تخصیص قیر، به پروژه‌های در دست اقدام این اداره تا پایان سال مالی ۹۸ اشاره و خاطرنشان کرد: اجرای روکش آسفالت راه های روستائی سرند وفتح آباد –گستج، همچنین ایمن سازی تقاطع حسن آباد–خانکوک و اصلاح و بروزرسانی تابلو و علائم راههای اصلی و روستائی به صورت امانی و پیمانی از محل اعتبارات ملی و استانی اجرائی می‌شود.