شناسهٔ خبر: 73245 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

مشاور مدیرعامل در امور ایثارگران و فرمانده مرکز مقاومت بسیج راه‌آهن کل کشور؛

نسل امروز و آینده باید از نقش مردم، دستگاه‌ها و اقشار مختلف در دفاع مقدس مطلع شوند

عباس زاده داود عباس‌زاده در جریان بازدید از نمایشگاه «حماسه‌سازان سرافراز» گفت: نسل فعلی و آینده باید در جریان نقش همه مردم، دستگاه‌ها و اقشار در دفاع مقدس قرار گیرند. برگزاری این نمایشگاه حرکت زیبایی است و می‌تواند در سال‌های بعد در سطح قابل قبول‌تری ایفای نقش کند. این نمایشگاه خوب است و اجرای آن می‌تواند برای سال‌های آینده تجربه شود.

سرهنگ داود عباس‌زاده، مشاور مدیرعامل در امور ایثارگران و فرمانده مرکز مقاومت بسیج راه‌آهن کل کشور در جریان بازدید از نمایشگاه تبیین نقش وزارت راه و شهرسازی در دوران دفاع مقدس در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت: دفاع مقدس ابعاد و زوایای مختلفی دارد و از زاویه‌های مختلفی می‌توانیم به آن بپردازیم. برگزاری چنین نمایشگاهی از اولین تجربیات وزارت راه و شهرسازی است، شاید فرصت برای اجرای این نمایشگاه کم بود تا همه داشته‌‌ها و نقشی که این وزارت‌خانه در دوران دفاع مقدس داشت را عنوان کند، اما خدا را شکر همکاران به‌طور جهادی در عرض چند روز نمایشگاه را ایجاد کردند.

عباس‌زاده ادامه داد: نسل فعلی و آینده باید در جریان نقش همه مردم، دستگاه‌ها و اقشار در دفاع مقدس قرار گیرند. برگزاری این نمایشگاه حرکت زیبایی است و می‌تواند در سال‌های بعد در سطح قابل قبول‌تری ایفای نقش کند. این نمایشگاه خوب است و اجرای آن می‌تواند برای سال‌های آینده تجربه شود.

مشاور مدیرعامل شرکت راه‌آهن در امور ایثارگران افزود: وزارت راه و شهرسازی یکی از عمده وزارت‌خانه‌هایی است که نقش بسیار اساسی در دوران دفاع مقدس در زمینه‌های مختلف از جمله راهداری، ادوات راه‌سازی، راه‌آهن، کشتیرانی، بازسازی ساختمان‌ها و ... داشت که کم‌تر به آن پرداخته شده است، اما نسل فعلی و آینده باید در جریان زحمات همه مردم و دستگاه‌ها قرار گیرند. برای انجام این رسالت باید کار کارشناسی انجام شود و از نیروهای با تجربه آن دوران کمک گرفته شود. این نمایشگاه برای شروع حرکت خوبی است، البته باید زمینه آن فراهم شود که هم دستگاه‌ها و هم دانشجویان و دانش‌آموزان و نسل جدید بیایند.

فرمانده مرکز مقاومت بسیج راه‌آهن کل کشور با بیان اینکه چه فرآیند زمان شکل‌گیری ایده نمایشگاه و چه دوران تثبیت آن باید تجربه‌ای برای برنامه‌های بعدی شود، گفت: به‌طور قطع وقتی نمایشگاه به پایان رسید، نباید آن را تا آستانه هفته دفاع مقدس سال‌ آینده فراموش کرد و با سراسیمگی و دستپاچگی کار کنیم. باید تا می‌توان امکاناتی که در حال حاضر به لحاظ سخت‌افزاری وجود دارد، حفظ شود تا هم زحمات و هم بیت‌المال به‌ هدر نرود.

وی در پایان اظهار کرد: همچنین می‌توان از هفته‌های آینده، جلسات تبیین نقاط قوت و ضعف نمایشگاه برگزار شود و نقاط ضعف و قوت آن بررسی شود تا سال بعد بتوانیم قدم‌های بلندتری برداریم و کارهای بهتر و تاثیرگذارتری انجام دهیم و تجربه برای برنامه‌های بعدی شود.