شناسهٔ خبر: 73248 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

نماینده تام‌الاختیار وزیر راه و شهرسازی در امور دفاع مقدس؛

وظیفه ما این است آثار دفاع مقدس را در معرض دید آیندگان قرار دهیم

احمد مجیدی احمد مجیدی با بیان اینکه وظیفه ما این است که آثار دفاع مقدس را در معرض دید آیندگان قرار دهیم، گفت: اگر می‌توانستیم آن روحیات ایثارگری را حفظ کنیم، هیچوقت با مسائلی که متاسفانه جامعه امروز با آن دست به‌ گریبان است روبه‌رو نبودیم و به اینجا نمی‌رسیدیم. باید این موارد را به‌عنوان الگو در جامعه مطرح کنیم و سعی کنیم دوباره آن روحیات و حالات را برگردانیم.

احمد مجیدی، معاون پیشین وزارت راه و شهرسازی و نماینده تام‌الاختیار وزیر در امور دفاع مقدس هنگام بازدید از نمایشگاه تببین نقش وزارت راه و شهرسازی در دوران دفاع مقدس به خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت: برگزاری این نمایشگاه حرکت خوبی است، همه ماوظیفه داریم که آثار دفاع مقدس و به‌خصوص فعالیت‌هایی که شهدا داشتند را جمع‌آوری کنیم و در معرض دید آیندگان قرار دهیم، زیرا نمی‌دانند واقعا چه اتفاقی در دوران هشتسال جنگ تحمیلی افتاد.

مجیدی افزود: اگر می‌توانستیم آن روحیات ایثارگری را حفظ کنیم، هیچوقت با مسائلی که متاسفانه جامعه امروز با آن دست به‌ گریبان است روبه‌رو نبودیم و به اینجا نمی‌رسیدیم. باید این موارد را به‌عنوان الگو در جامعه مطرح کنیم و سعی کنیم دوباره آن روحیات و حالات را برگردانیم. در آن دوران مادیات مهم نبود، فقط آدم‌ها می‌آمدند که خالصانه از کشور، دین، میهن و شرافت‌شان دفاع کنند و حاضر بودند در این راه جان‌شان را هم فدا کنند، ‌ اما امروز متاسفانه نتوانستیم آن شرایط را حفظ کنیم. برای ترویج دوباره آن فرهنگ، باید دوباره زحماتی که کشیده شده است را نشان دهیم.

نماینده تام‌الاختیار وزیر در امور دفاع مقدس در ادامه به بیان خاطره‌ای گفت: به دعوت مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و رئیس‌جمهوری برای مراسمی درخصوص دفاع مقدس به سالن اجلاس سران رفتم، آقای فیروز‌آبادی فرمانده پیشین ستاد نیروهای مسلح نیز دعوت شده بود. موضوعی مطرح شد که اگر بحث جمع‌آوری آثار دفاع مقدس توسط وزارتخانه‌های دولتی است، چرا آقای فیروز‌آبادی دعوت شده‌اند. ایشان پشت تریبون رفتند و توضیح داد که در ابتدای جنگ رئیس هلال احمر بوده است و یک مهندس از وزارت مسکن و شهرسازی وقت به هلال احمر ملحق شد. ایشان در همه سخنرانی که داشت، تجلیل از آن فرد بود که چه تحولاتی در دوران جنگ در آن سازمان ایجاد کرده بود.

وی با اشاره به خاطره بالا بیان کرد: امروز اگر در وزارت راه و شهرسازی از کسی در این باره سوال شود، شک دارم کسی او را بشناسد، که چنین فرد با ارزشی در این مجموعه بوده است. این دست افراد در مجموعه وزارت راه و شهرسازی کم نیستند، برای مثال آقای سعیدی‌کیا تعریف کردند برای شهید نوری که قائم‌مقام لشکر ۲۷ محمد رسول‌الله (ص) بود، حکمی به عنوان مدیرعامل راه‌آهن دادیم. ایشان با آقای سعیدی‌کیا تماس می‌گیرد که اگر اجازه دهید، نیایم و در جبهه‌های حق علیه باطل ماند و شهید شد.

مجیدی در پایان افزود: چنین افرادی در مجموعه وزارت راه و شهرسازی بودند و کم‌تر شناخته شده‌اند. باید این افراد را بشناسانیم و به‌عنوان الگو قرار دهیم.