شناسهٔ خبر: 73250 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

مشاور مدیر عامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس:

نقش دستگاه‌های اجرایی در دوران دفاع مقدس مغفول مانده است

سپهری سردار سرتیپ دوم غلامعلی سپهری با بیان اینکه نمایشگاه حماسه‌سازان سرافراز تنها شمه‌ای از فعالیت‌های مجموعه وزارت راه و شهرسازی را به‌تصویر کشیده است، گفت: نقش دستگاه‌های اجرایی در دوران دفاع مقدس مغفول مانده است. مردم با دیدی عمومی به جنگ نگاه می‌کنند، اما زمانی که به موضوع با دید ریزبینانه‌ای نگاه می‌کنیم، نقش صنعت و دیگر بخش‌ها واضح‌تر می‌شود.

سردار سرتیپ دوم غلامعلی سپهری، مشاور مدیر عامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در دیدار از نمایشگاه تبیین نقش وزارت راه و شهرسازی در دوران دفاع مقدس در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت: عظمت فعالیت‌های شهدا و ایثارگران مجموعه وزارت راه و شهرسازی در دوران ۸ سال جنگ تحمیلی بسیار بالا است. با توجه به اینکه بیش از ۳ دهه از دوران دفاع مقدس می‌گذرد، این نمایشگاه تنها شمه‌ای از فعالیت‌های این مجموعه را به‌تصویر کشیده است. این حرکت کار شایسته‌ای است تا بتوان زحمات شهدا و ایثاگران را زنده کنیم و برای نسل‌های آینده به یادگار گذاشته شود تا ببینند جایگاه امروز حاصل چه فداکاری‌هایی است.

سپهری ادامه داد: نقش دستگاه‌های اجرایی در دوران دفاع مقدس مغفول مانده است. مردم با دیدی عمومی به جنگ نگاه می‌کنند، اما زمانی که به موضوع با دید ریزبینانه‌ای نگاه می‌کنیم، نقش صنعت و دیگر موارد واضح‌تر می‌شود. پشت هر رزمنده در زمان جنگ ۲۲ نفر دیگر بودند تا بتواند از کشور دفاع کند. در مجموعه وزارت راه و شهرسازی از وزیر تا یک سوزنبان خط راه‌آهن در آن دوران نقش ایفا می‌کردند. مردانگی می‌خواست که قطارها و ایستگاه‌ها را با توجه به در معرض حمله بودن فعال نگه داشت. برای مثال همه رزمنده‌ها از قطار خاطره دارند.

وی در پایان گفت: حرف‌های زیادی در حوزه وزارت راه و شهرسازی برای گفتن هست که امیدواریم این نمایشگاه آغازی برای برداشتن قدم‌های موثرتر در حوزه معرفی و تبیین نقش وزارت راه و شهرسازی در دوران دفاع مقدس باشد.