شناسهٔ خبر: 73265 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی خبر داد

پیشرفت پروژه‌های مسكن مهر با استفاده از سامانه هوشمند نرم‌افزاری پایش می‌شود

امیرمحمود غفاری معاون وزیر راه و شهرسازی از اتمام پروژه‌های مسکن مهر در اسرع وقت با بهره‌گیری از سامانه هوشمند نرم‌افزاری به‌منظور پایش پیشرفت این پروژه‌ها خبر داد.

امیرمحمود غفاری، معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری با اشاره به دستور وزیر راه و شهرسازی مبنی بر اتمام پروژه‌های مسكن مهر در اسرع وقت، از بهره‌گیری از سامانه هوشمند نرم‌افزاری به‌منظور پایش پیشرفت پروژه‌های مسكن مهر خبر داد.

امیرمحمود غفاری در این زمینه گفت: با توجه به اطلاعات سامانه مدیریت مسكن مهر، پروژه‌های ناتمام شناسایی و در ۳ گروه بر اساس تعهد اتمام ساخت، تعهد فروش اقساطی و تعهد تحویل واحدها دسته‌بندی شده‌اند و داشبوردهای طراحی‌شده، عملكرد دستگاه‌های متولی شامل سازمان ملی زمین و مسكن، شركت عمران شهرهای جدید و بنیاد مسكن را به‌صورت روزانه محاسبه و حسب مورد در اختیار وزیر راه و شهرسازی و مدیران ارشد وزارتخانه قرار می‌دهد.

وی ضمن اشاره به‌ضرورت توجه دستگاه‌های متولی و ادارات كل راه و شهرسازی استانی به آمارارائه‌شده در داشبوردهای كنترل پروژه، گفت: موضوع به‌روزرسانی اطلاعات در سامانه مدیریت مسكن مهر توسط متولیان مرتبط، رسماً به ایشان ابلاغ و پیگیری شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینكه در سامانه کنترل پروژه مذکور اطلاعات اول مردادماه سال جاری سامانه مدیریت مسكن مهر مبنای محاسبه قرار گرفته است، اظهار داشت: بر اساس مانده تعهدات ساخت، فروش اقساطی و تحویل واحدها، سنجه سرعت متوسط، مبنای برنامه زمان‌بندی قرار گرفته است و دستگاه‌های متولی می‌بایست با توجه به برنامه پیش‌بینی‌شده ماهیانه نسبت به ثبت عملكرد خود در سامانه مدیریت مسكن مهر اقدام نمایند، چرا که در صورت انجام‌ نشدن برنامه ماهیانه و نرسیدن به هدف برنامه ماهیانه، مانده آن به تعهدات ماه بعدی اضافه خواهد شد.

معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی در پایان گفت:‌ در صورت عدم توجه به برنامه زمان‌بندی، كار دستگاه‌های متولی در ماه‌های منتهی به پایان سال سخت خواهد شد. لذا مدیران مرتبط باید نسبت به اتمام پروژه‌ها بر اساس زمان‌بندی ماهانه اقدام کنند.