شناسهٔ خبر: 73285 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

ارسال فیزیکی پرونده به دبیرخانه کمیسیون ماده ۵ قم حذف شد

حقيقي رییس دبیرخانه کمیسیون های تخصصی مسکن و شهرسازی اداره کل راه و شهرسازی استان قم از راه اندازی سامانه مدیریت فرآیند مصوبات کمیسیون ماده ۵ از ابتدای امسال خبر داد.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره كل راه و شهرسازی استان قم، جلال حقیقی در این خصوص اظهار داشت: ساماندهی فرآیند بررسی و تصویب موضوعات مطروحه در کمیسیون های ماده ۵، افزایش شفافیت و عدالت در نظام مدیریت شهری و انتشار و دسترسی آزاد اطلاعات و افزایش تحقق پذیری طرح و جلوگیری از انحراف آنها را از اهداف اولیه راه اندازی این سامانه عنوان کرد.

وی افزود: با راه اندازی سامانه کمیسیون ماده ۵، تمام درخواست های فیزیکی (پرونده) ارسالی از شهرداری قم و سایر مراجع قانونی به دبیرخانه کمیسیون ماده ۵ جهت تغییر در طرح تفصیلی حذف گردید و با این اقدام در وقت و هزینه ها صرفه جویی خواهد شد.

وی گفت: سامانه مدیریت فرآیند کمیسیون ماده ۵، یک نرم افزار تحت شبکه می‌باشد که امکانات مورد نیاز به منظور جستجو، نمایش و ویرایش اطلاعات مکانی و توصیفی موجود در پایگاه داده کمیسیون ماده ۵ را فراهم می‌کند.

حقیقی بیان کرد :کاربران می توانند با ورود به این سامانه از طریق شبکه ارتباطی داخلی و یا اینترنت به امکانات این نرم افزار دسترسی پیدا کنند.

رییس دبیرخانه کمیسیون های تخصصی مسکن و شهرسازی اداره کل راه و شهرسازی استان قم در پایان با بیان این که این سامانه  قابلیت هایی از جمله تشکیل انباره داده ای مربوطه و تصویر مدارک و مستندات و جستجو های متنوع براساس اقلام داده ای، گزارش ها و آنالیزهای مختلف را دارد خاطر نشان ساخت: در آینده این برنامه و سامانه توسعه و قابلیت های آن بیشتر خواهد شد.