شناسهٔ خبر: 73319 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

آسمان گیلان و مازندران سه‌شنبه بارانی می‌شود

هواشناسی باران کارشناس سازمان هواشناسی از بارش باران در مناطقی از استان‌های گیلان و مازندران در روز سه‌شنبه خبر داد.

کبری رفیعی، کارشناس سازمان هواشناسی کشور در گفت‌وگو با رادیو اینترنتی وزارت راه و شهرسازی به تشریح آخرین وضعیت آب و هوای کشور پرداخت و گفت: روز دوشنبه، هشتم مهرماه در استان‌های واقع در سواحل دریای خزر به‌خصوص گیلان و غرب مازندران بارش باران و در برخی مناطق اردبیل و شمال آذربایجان شرقی، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، شمال استان سمنان و ارتفاعات البرز مرکزی رشد ابر، رگبار باران، رعدو برق و وزش باد شدید موقت پیش بینی می شود.

وی با اشاره به اینکه، روز سه‌شنبه در استان گیلان و ارتفاعات مازندران بارش پراکنده رخ خواهد داد، افزود: چهارشنبه در برخی مناطق استان گیلان، بارش پراکنده و در برخی مناطق مازندران، گلستان، خراسان شمالی و خراسان رضوی افزایش ابر و رگبار باران، رعدو برق و وزش باد شدید موقت، در ارتفاعات البرز مرکزی در استان‌های البرز، تهران، سمنان و نیز در ارتفاعات زاگرس مرکزی رشد ابر، رگبار پراکنده، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

کار‌شناس سازمان هواشناسی عنوان کرد: تا آخر هفته در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در برخی مناطق استان سیستان‌وبلوچستان، برخی مناطق استان کرمان، جنوب‌شرق فارس و برخی مناطق هرمزگان، رشد ابرهای جوششی، رگبار باران همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود. درضمن چهارشنبه نواحی مرکزی خلیج فارس مواج است.