شناسهٔ خبر: 73385 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

به ریاست معاون شهرسازی و معماری؛

احداث گذر آقانورالله نجفی در محدوده بافت تاریخی اصفهان بررسی شد/ برگزاری یکصد و یازدهمین نشست کمیته تخصصی معماری، طراحی‌شهری و بافت‌های واجدارزش

جلسه صد و یازدهم کمیته تخصصی معماری، طراحی شهری و بافت‌های واجدارزش در یکصد و یازدهمین جلسه کمیته تخصصی معماری، طراحی شهری و بافت های واجدارزش به ریاست معاون شهرسازی و معماری، احداث خیابان با عرض بیش از ۱۴ متر، موسوم به گذر آقانورالله نجفی در محدوده بافت تاریخی- مجاورت مسجد شیخ لطف الله اصفهان، بررسی شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، صد و یازدهمین جلیه کمیته تخصصی معماری، طراحی شهری و بافت های واجد ارزش به ریاست فرزانه صادق مالواجرد معاون شهرسازی ومعماری با بررسی احداث خیابان با عرض بیش از ۱۴ متر، موسوم به گذر آقانورالله نجفی در محدوده بافت تاریخی- مجاورت مسجد شیخ لطف الله اصفهان برگزار شد.

جلسه فوق به دنبال بازدید فرزانه صادق مالواجرد معاون شهرسازی و معماری در پی اقدامات اجرایی، انجام تملکات متعدد، تخریب فضاها و خانه‌های ارزشمند فرهنگی و تاریخی تحت حفاظت همجوار مجموعه ارزشمند میدان نقش جهان و مغایرت اساسی این مداخلات با طرح جامع و تفصیلی مصوب شهری و ضوابط و حرائم آثار ثبتی و محدوده های ابلاغی بافت تاریخی برگزار شد.

در جلسه فوق، پس از ارائه ظرح‌های مشاور طرح، مقرر شد تا با اصلاحاتی در جلسه آتی کمیته فنی مجدداٌ مورد بررسی قرار گیرد و بعد از انجام اصلاحات و نهایی شدن در کمیته فنی برای اخذ مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری در جلسات آتی شورا مطرح و بررسی شود.

در نشست فوق، اعضای اصلی کمیته فنی ۳؛ آقایان بهشتی، مخدوم، حبیبی، فرجامی، کلانتری، اهری، صابری، مغانلو، طوسی و قاسمی حضور داشتند و به ارائه نقطه نظرات خود در این رابطه پرداختند. همچنین، نمایندگانی از انجمن‌ها و سمن‌های فعالی میراث فرهنگی، نمایندگانی از وزارت میراث فرهنگی، معاون امور عمرانی استانداری، مدیرکل میراث فرهنگی و صنایع دستی استان، شهردار اصفهان، رییس شورای اسلامی شهر اصفهان و مدیرکل راه و شهرسازی استان حضور داشتند.

فرزانه صادق مالواجرد  پیش‌ از این گفته بود: بنا بر اعلام استانداری اصهفان و بر اساس مصوبه های پیشین شورای عالی شهرسازی و معماری ایران هرگونه عملیات و اقدام اجرایی در گذر آقانورالله نجفی متوقف شده است. وی همچنین گفته بود: طرح متناسب در این بافت با هماهنگی میراث فرهنگی آماده می شود و با تهیه و تصویب طرح در استان، نتیجه برای تصمیم گیری نهایی به شورای عالی شهرسازی و معماری ارسال می شود. (جزئیات بیشتر را اینجا بخوانید)