شناسهٔ خبر: 73414 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

مدیركل دفتر آمار، اطلاعات و پایش برنامه‌های وزارت راه و شهرسازی خبر داد:‌

بررسی مسائل حوزه راه و شهرسازی استان‌ها در آستانه تنظیم نهایی بودجه ۹۹

برگزاری جلسه بررسی و اولویت بندی طرح و پروژه های استان گلستان در بودجه 98 و 99 مدیركل دفتر آمار، اطلاعات و پایش برنامه‌های وزارت راه و شهرسازی از انجام جلسات بررسی مسائل حوزه راه و شهرسازی استان ها در آستانه تنظیم نهایی بودجه ۱۳۹۹ براساس اساس دستور معاونت برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی خبر داد.

مهدی قربانی مدیركل دفتر آمار، اطلاعات و پایش برنامه‌های وزارت راه و شهرسازی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی اظهار داشت: بر اساس دستور معاونت برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی و به‌منظور بررسي مسائل حوزه راه و شهرسازي و مرور آخرین وضعيت طرح‌ها و پروژه‌های استان‌ها و نحوه پيشرفت آن‌ها با توجه به محدودیت‌های منابع مالي، جلسات تفصیلی و مستقل با هریک از استان‌ها  به رياست دکتر غفاری برگزار می‌شود.  

وی ادامه داد: ازجمله اهداف برگزاری این جلسات كه پیش‌زمینه‌ای برای سفرهای استانی معاونت برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی است، آسیب‌شناسی وضع موجود و تدبیر راهكارهای مربوط با تأکید بر خلاقیت و نوآوری و نیز اولویت‌بندی طرح‌ها و پروژه‌های استان‌ها بر اساس شاخص‌های مختلف باهدف استفاده حداكثری از منابع موجود و افزایش بهره‌وری است.

مدیركل دفتر آمار، اطلاعات و پایش برنامه‌های وزارت راه و شهرسازی افزود: در این زمینه دلیل برگزاری جلسات به‌صورت مجزا با هریك از استان‌ها، خاص بودن وضعیت طرح و پروژه‌های هریك از آن‌ها است.

وی افزود:‌ به‌عنوان نمونه استان‌هایی در چهار مد حمل‌ونقلی دارای پروژه‌ها و طرح هستند و استان‌هایی اولویت با پروژه‌های بندری و در استان‌های دیگر پروژه‌های راه‌سازی در اولویت قرار دارند. همچنین در بعضی استان‌ها پروژه‌های مربوط به سیل و زلزله اهمیت ویژه‌ای دارد كه باید مورد پایش و اولویت قرار گیرند.

قربانی خاطرنشان كرد: این جلسات با برنامه از پیش تعیین‌شده و بر اساس فرمت ابلاغی مورخ یازدهم شهریورماه سال جاری این دفتر در محورهای ۱۰ گانه‌ای مانند زیرساخت‌های حمل‌ونقل، سکونتگاه‌های غیررسمی، وضعیت اعتبارات و بودجه، اولویت‌بندی پروژه‌های در دست ساخت، مشكلات و موانع عدم تحقق برنامه‌ها و ارائه راهكارهای خلاقانه برای تمامی استان‌های كشور برگزار می‌شود.

مدیركل دفتر آمار، اطلاعات و پایش برنامه‌های وزارت راه و شهرسازی  در پایان گفت: لازم به ذكر است  دفتر آمار، اطلاعات و پایش برنامه‌های وزارت مأموریت هماهنگی، سازمان‌دهی، برگزاری و ابلاغ مصوبات را به عهده داشته كه تاكنون جلسات استان سیستان و بلوچستان و گلستان برگزار و استان‌های كرمان جنوب و مازندران نیز در پانزدهم مهرماه برگزار خواهد شد. البته با توجه به تعدد استان‌هایی كه گزارش خود را تكمیل و ارائه کرده‌اند حسب موافقت معاونت برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی، روزهای پنجشنبه نیز برای برگزاری جلسات مذكور در نظر گرفته شده است.