شناسهٔ خبر: 73415 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی:

ساخت بیمارستان به ازای هر تخت ۸۰۰ میلیون تا یک میلیارد تومان هزینه دارد/ مقاوم‌سازی اعتبار مالی زیادی می‌خواهد

علیزاده معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه ۵۰ درصد بیمارستان‌های قدیمی نیازمند بهسازی و مقاوم‌سازی هستند، گفت: ساخت بیمارستان به ازای هر تخت حدود ۸۰۰ میلیون تا یک میلیارد تومان برای دولت هزینه دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد جعفر علیزاده، مدیرعامل سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات دولتی و عمومی در  ششمین کنگره تخصصی ساخت بیمارستان‌ها و مدیریت صنایع و تجهیزات با اشاره به اهمیت خدمات‌دهی بیمارستان‌ها به‌ویژه پس از حوادثی مانند زلزله اظهار کرد: ۵۰ درصد بیمارستان‌های قدیمی به مقاوم‌سازی نیاز دارند که چنین حرفی به معنی ایمن نبودن فعلی آن‌ها نیست.

مدیرعامل سازمان مجری ساختمانها و تأسیسات دولتی و عمومی با بیان اینکه بحث مقاوم سازی فقط به بیمارستان‌ها محدود نمی‌شود، افزود: ممکن است بناهای استراتژیک زیادی نیاز به بهسازی یا مقاوم‌سازی داشته باشند که پیشنهاد ما تعیین ردیف اعتباری ویژه برای مطالعه، بازسازی و مقاوم‌سازی آن‌ها است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه مقاوم‌سازی و ساخت بناهای جدیدی مانند بیمارستان‌ها نیازمند اختصاص اعتبار مالی زیادی است، ادامه داد: در شرایط فعلی دولت برای ساخت بیمارستان‌ها به ازای هرتخت باید حدود ۸۰۰ میلیون تا یک میلیارد تومان هزینه کند که اگر هزینه‌های تجهیز نیز به این رقم اضافه شود، ممکن است به عددی حدود یک و نیم میلیارد تومان برای هر تخت بیمارستانی برسیم.

محمد جعفر علیزاده با تأکید بر اهمیت تاب آوری بیمارستان‌ها پس از حوادثی مانند زلزله، گفت: در چنین بناهایی باید اولویت ایمنی باشد و به عبارت دیگر نباید به ایمنی سازه‌ای به‌دلیل برخی ملاحظات معماری کم توجهی کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی پس از شرکت در مراسم افتتاحیه و تجلیل خیرین بیمارستان ساز، از نمایشگاه جنبی ششمین کنگره تخصصی ساخت بیمارستان‌ها و مدیریت صنایع و تجهیزات دیدن کرد.

به نقل از روابط عمومی سازمان مجری ساختمان‌ها و تأسیسات دولتی و عمومی، همچنین گروهی از مدیران و کارشناسان سازمان مجری ساختمان‌ها و تأسیسات دولتی و عمومی در نشست‌های این همایش شرکت و تبادل تجربه کردند.