شناسهٔ خبر: 73440 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

مديرکل حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای خبر داد:

آغاز فروش بلیت اتوبوس های ویژه اربعین از امروز

باقرجوان مديرکل دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از آغاز فروش بلیت اتوبوس های ویژه اربعین از امروز دهم مهرماه خبر داد.

داریوش باقرجوان در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از آغاز فروش بلیت اتوبوس های ویژه سفرهای اربعین حسینی (ع) خبر داد و گفت: با توجه به تقاضای بی شمار عاشقان ابا عبدالله الحسین طی سه روز گذشته به تاکید کمیته حمل و نقل و سوخت ستاد اربعین، فروش بلیت اتوبوس  های ویژه اربعین از امروز آغاز شد. 

وی افزود: طبق مصوبه کمیته حمل و نقل و سوخت ستاد اربعین، تمامی شرکت ها وتعاونی ها در پایانه های سراسر کشور موظف به پاسخگویی به تقاضای مردم هستند.

یادآور می شود، طرح ایام اربعین حسینی امسال از تاریخ هفدهم مهرماه تا سوم آبان ماه برگزار می‌شود که روزهای ۲۴ تا ۲۹ مهرماه به عنوان ایام اوج سفرها معرفی شده است.

در ایام اوج تردد در مسیرهای منتهی به شلمچه و چذابه به صورت عادی خواهد بود، اما براساس بررسی‌ها و مطالعات انجام شده برای مدیریت ترافیک در مرز مهران از سیستم «هاب اند اسپوک» استفاده شده که طبق آن به پایانه همدان، اندیمشک و کرمانشاه به عنوان پایانه‌های پشتیبان پایانه مهران مشخص شده‌اند. بر این اساس زائرانی که قصد بازگشت از پایانه مرزی مهران را دارند براساس استان‌های مقصد به یکی از این سه پایانه با استفاده از حمل‌‌ونقل شاتلی منتقل می‌شوند.

این سه پایانه معین، به پایانه‌های هوایی و ریلی نزدیک‌تر است و یکی دیگر از معیار انتخاب این پایانه‌های معین، تمایل سفر زائران در سال‌های قبل بود.  

 هیچ مشکلی برای تردد زائران در زمان رفت وجود ندارد، اما  در ایام اوج سفرهای اربعین زائران در زمان بازگشت از مرز مهران به مقاصد شهر‌های قم، ساری، گرگان، مشهد، بجنورد از پایانه مسافربری  معین همدان منتقل می‌شوند، همچنین زائران در زمان بازگشت از مرز مهران به مقاصد شهرهای اراک، شهر کرد، یزد، اصفهان و خرم آباد از پایانه معین اندیمشک و  زائران به مقاصد شهرهای کرج، رشت، سنندج، قزوین، سمنان، زنجان، تهران، اردبیل، ارومیه، تبریز از پایانه مسافربری معین کرمانشاه منتقل خواهند شد.

 استان های خوزستان، خراسان جنوبی، فارس، کرمان، یزد و اصفهان نیز باید برای ورود و خروج به کشور عراق از مرز چذابه استفاده و همچنین استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان و بوشهر باید برای ورود و خروج به کشور عراق از مرز شلمچه استفاده کنند.
 
البته استان‌های اصفهان، فارس و کرمان می‌توانند از هر دو مرز چذابه و شلمچه تردد کنند.