شناسهٔ خبر: 73462 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیر شعبه بانک مسکن استان لرستان خبر داد

پاسخگویی ۱۰۰ درصدی بانک مسکن به سیل‌زدگان لرستانی

بانک مسکن مدیر شعب استان لرستان از پاسخ دهی ۱۰۰ درصدی به تمامی متقاضیان اخذ تسهیلات قرض الحسنه بابت خسارات وارده ناشی از سیل فروردین ماه امسال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مرتضی دهداری‌زاده مدیر شعب استان لرستان بانک مسکن با بیان اینکه مجموع آسیب‌های وارده به واحدهای مسکونی در جریان سیل اخیر طی دهه‌های گذشته بی‌سابقه بوده است، گفت: مطابق با بررسی‌های انجام شده، بیش‌ترین حجم خسارات وارده به لحاظ آسیب به ساختمان‌ها و واحدهای مسکونی در جریان سیل اخیر، مربوط به استان لرستان می‌شود. به طوری که در جریان بروز این بحران، حجم زیادی از ساختمان‌های مسکونی به طور کامل تخریب یا با جریان شدید سیل از بین رفتند. از این رو پس از بازدید تعدادی از مسوولان و مدیران کشوری از وضعیت خسارات وارده به واحدهای مسکونی روستایی و شهری، بیشترین اعتبار ابلاغی برای پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه جهت بازسازی واحدهای مسکونی به استان لرستان تعلق گرفت.

وی ادامه داد: از مجموع ۴۵۰ میلیارد تومان اعتبار ابلاغی به شعب ۲۱ استان خسارت دیده در جریان سیل اخیر، ۱۴۴ میلیارد تومان اعتبار به مدیریت شعب استان لرستان برای پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه به آسیب‌دیدگان ناشی از سیل اختصاص پیدا کرد.

وی با بیان اینکه شعب بانک مسکن در استان لرستان تمامی تلاش و همت خود را برای پرداخت هر چه سریع‌تر تسهیلات به متقاضیان مراجعه کننده به شعب طی ماه‌های گذشته انجام داده‌اند، به پایگاه خبری بانک مسکن، گفت: از مجموع اعتبار ابلاغی به شعب استان لرستان، تا پایان تاریخ چهارم مهرماه، ۱۱۱ میلیارد و ۷۰۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان معادل ۷۷.۵ درصد تسهیلات اعطا شده است.

دهداری‌زاده، همچنین تسهیلات پرداخت شده را معادل ۵ هزار و ۷۸۳ فقره اعلام کرد و افزود: از مجموع ۶ هزار و ۴۱۱ معرفی نامه صادر شده در شعب بانک مسکن استان لرستان، تاکنون ۵ هزار و ۷۸۳ فقره تسهیلات به مراجعه کنندگان شعب پرداخت شده است. ۵۸ فقره معرفی نامه دیگر نیز به دلیل عدم پیگیری از سوی متقاضیان باقی مانده است که تاکنون درخواستی برای اخذ تسهیلات از سوی متقاضیان آنها اعلام نشده است. از این رو می‌توان عنوان کرد که شعب بانک مسکن در استان لرستان به ۱۰۰ درصد تقاضاهای وارد شده به شعب جهت اخذ تسهیلات پاسخ کامل داده است.

وی در خصوص احتمال نیاز به افزایش اعتبار ابلاغی جهت پرداخت به آسیب دیدگان نیز گفت: اخیرا رقمی بالغ بر ۶۷ میلیارد تومان در مرحله دوم به عنوان اعتبار جدید برای استان لرستان از سوی بانک‌مرکزی در نظر گرفته شده است. مطابق با تفاهم انجام شده قرار است این رقم در قالب تسهیلات مرابحه به متقاضیان پرداخت شود.

به گفته وی مطابق با ابلاغیه بانک مرکزی، اعتبار جدید قرار است عمدتا برای بازسازی ساختمان های اداری که به طور کامل تخریب شده‌اند اختصاص پیدا کند.

مدیر شعب بانک مسکن در استان لرستان با تقدیر از همراهی مقام ارشد بانک مسکن و همچنین همکاران شعب بانک در استان، تصریح کرد: روند پیگیری شعب بانک مسکن در استان لرستان برای جبران خسارات وارد به واحدهای مسکونی در ادامه مسیر نیز همچنان با سرعت و تمامی آمادگی خواهد بود.

گفتنی است، از مجموع اعتبار ابلاغی به مدیریت های شعب ۲۱ استان کشور جهت اعطای تسهیلات قرض الحسنه به آسیب دیدگان ناشی از سیل فروردین امسال، تا تاریخ چهارم مهرماه، ۳۲۹ میلیارد و ۹۵۶ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان تسهیلات معادل ۷۳.۱ درصد پرداخت شده است که نشان‌دهنده سرعت مناسب شعب در رسیدگی به موضوع خسارات ناشی از سیل بوده است. در این میان استان لرستان، به لحاظ مبلغ تسهیلات پرداخت شده، رتبه نخست میان ۲۱ استان کشور را کسب کرده است.