شناسهٔ خبر: 73513 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی خبر داد

۱۵ هزار میلیارد ریال اعتبار برای جبران خسارات ناشی از سیل ۱۳۹۸ ابلاغ شد

امیر محمود غفاری معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: تاکنون مبلغ ۱۵ هزار میلیارد ریال اعتبار برای جبران خسارات ناشی از سیل ابتدای سال ۹۸ به دستگاه‌های تابعه وزارت راه و شهرسازی در استان‌های خسارت‌دیده ابلاغ‌شده است.

امیرمحمود غفاری، معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در خصوص آخرین وضعیت اعتبارات تخصیص‌یافته برای جبران خسارات ناشی از سیل سال ۱۳۹۸ اظهار داشت: تاکنون مبلغ ۱۵ هزار میلیارد ریال اعتبار برای جبران خسارات ناشی از سیل ابتدای سال ۹۸ به دستگاه‌های تابعه وزارت راه و شهرسازی در استان‌های خسارت ‌دیده ابلاغ‌شده است.

وی ادامه داد: با تأکید مقام عالی وزارت راه و شهرسازی، مساعدت سازمان برنامه‌وبودجه کشور و پیگیری‌های این معاونت، تاکنون ۸۰ درصد از این اعتبار معادل ۱۲ هزار میلیارد ریال از محل ظرفیت‌های بند (ب) تبصره (۵) قانون بودجه در قالب اسناد خزانه اسلامی ۲ ساله برای طرح‌های ملی و استانی تخصیص‌یافته است. این میزان به پیمانکاران مربوطه جهت جبران خسارات در استان‌های خسارت‌دیده واگذارشده و انجام پروژه‌ها همچنان در دست اقدام است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه بخش عمده‌ای از این خسارات وارد شده در حوزه وظایف سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای است، تصریح کرد: طبق هماهنگی‌های به‌عمل‌آمده و گزارش‌های واصله از سوی رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، تعداد ۶۱۴ پروژه با هزینه‌ای بالغ بر ۱۸ هزار و ۷۵۰ میلیارد ریال توسط ادارات کل استان‌ها در راستای بازسازی راه‌ها و ابنیه فنی آسیب‌دیده ناشی از سیل جاری در راه‌های شریانی در دست اجرا بوده است.

وی ادامه داد: در این خصوص طبق اعلام صورت گرفته از سوی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، تکمیل این پروژه‌ها علاوه بر اعتبار ابلاغی، نیازمند ۱۲ هزار ۴۶۶ میلیارد ریال اعتبار است که در این زمینه همچنان پیگیری‌های لازم جهت اخذ مابقی اعتبارات موردنیاز به‌طور جدی در دست پیگیری است.