شناسهٔ خبر: 73636 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی:

بارش‌های جنوب کشور ادامه می‌یابد/ سواحل غربی خزر سه‌شنبه بارانی می‌شود

باران امین‌حسین نقشینه با اشاره به اینکه بارش‌های جنوب کشور با شدت ضعیف ادامه می‌یابد از بارندگی‌ در سواحل غربی خزر در روز سه‌شنبه خبر داد.

امین‌حسین نقشینه، کارشناس سازمان هواشناسی کشور در گفت‌وگو با رادیو اینترنتی وزارت راه و شهرسازی آخرین وضعیت آب و هوای کشور را تشریح کرد و گفت: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی، روز دوشنبه شاهد ادامه فعالیت سامانه بارشی در جنوب کشور با شدت ضعیفی خواهیم بود و بر این اساس در پاره‌ای از مناطق هرمزگان، کرمان، جنوب و جنوب شرق فارس، بوشهر، جنوب سیستان و بلوچستان، دریای عمان، تنگه هرمز و بخش‌های شرقی و مرکزی خلیج فارس، در ساعات عصر و شب، رگبار باران همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: همچنین از بعدازظهر دوشنبه با شمالی شدن جریانات بر روی دریای خزر افزایش ابر، افت دما، وزش باد در سواحل و بارندگی در بخش‌های غربی آن پیش‌بینی می‌شود که در روز سه‌شنبه از مقدار بارش‌ها کاسته خواهد شد.

نقشینه عنوان کرد: روز سه‌شنبه شاهد فعالیت سامانه جنوبی با شدت ضعیفی در بخش‌هایی از استان‌های فارس، هرمزگان، کرمان و بوشهر و بخش‌هایی از خلیج فارس و دریای عمان خواهیم بود و در ارتفاعات زاگرس مرکزی نیز رگبار پراکنده دور از انتظار نیست.

وی گفت: مجددا از بعدازظهر چهارشنبه و طی روز پنج‌شنبه با تقویت جریان‌های شمالی ضمن کاهش نسبی دما در نوار شمالی کشور تشدید بارش در استان‌های ساحلی خزر رخ خواهد داد و امروز نیز تنگه هرمز، بخش‌های شرقی و مرکزی خلیج فارس و غرب دریای عمان مواج می‌باشد.