شناسهٔ خبر: 73730 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

به مناسبت هفته نيروی انتظامی صورت گرفت

اهدای کلاه ايمنی به راکبان موتورسیکلت توسط راهداری استان تهران

موتورسوار به مناسبت هفته نيروی انتظامی، اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان تهران در مراسمي به راکبان موتورسیکلت کلاه ايمنی اهدا كرد.

 به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان تهران ، مراسمی با حضور حیدر نوروزی مدیر اين اداره کل ، سرهنگ قیطاسی فرمانده پلیس راه ویژه غرب استان تهران ، سعیدتائبی رئیس اداره ایمنی و ترافیک ، فرشاد مهرزاد رئیس اداره راهداری وحمل ونقل جاده ای شهریار در راستای فرهنگ سازی و افزایش ایمنی راکبان موتورسیکلت و به منظور همکاری با نیروی انتظامی استان و رعایت قوانین از سوی استفاده کنندگان از این وسیله نقلیه در شهرستان شهریار برگزار شد .

نوروزی در این همایش هفته نیروی انتظامی را به تمامی سبزپوشان این مرز و بوم تبریک گفت وعنوان کرد: استفاده از کلاه ایمنی و ارتقای دانش ایمنی و تشویق راکبان موتور سیکلت امری ضروری است و هدف از اهدای کلاه ایمنی به موتورسواران ، ترویج استفاده از کلاه ایمنی و فرهنگ صحیح موتورسواری است .

این مقام مسئول اضافه کرد: براثر کوچکترین برخورد این وسیله نقلیه با خودروها یا پیش آمدن حوادثی دیگر , راکبان موتور سیکلت  از ناحیه سر آسیب جدی می بینند که متاسفانه اکثرا منجر به فوت و یا معلولیت های جبران ناپذیر می شود با اين حال امید است راکبان موتورسوار با جدی گرفتن مقررات راهنمایی کمتر دچارسانحه شوند.

مدير کل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان تهران ، در سخنانی با اشاره به اهمیت افزایش ایمنی تردد برای همه افراد گفت : تلفات ناشی از حوادث این وسیله نقلیه به دلیل عدم استفاده ازکلاه ایمنی آمار بالايي داشته و با توجه به آسيب پذيري راكبان موتور , دارندگان این وسیله باید از انجام حرکات نمایشی , سرعت زیاد و استفاده از موتور سیکلت با نقص فنی و بدون کلاه ایمنی خودداری کنند.

شایان ذکر است این اقدام شایسته طبق سالهاي گذشته به مناسبت هفته نیروی انتظامی جهت تشویق و ترغیب موتورسیکلت سواران در استفاده از کلاه ایمنی صورت گرفت و به گروهی از موتورسواران به صورت نمادین ۵۰ عددکلاه ایمنی اهدا شد.