شناسهٔ خبر: 73815 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

وزیر راه و شهرسازی:

خوشبختانه کردستان کارگاه راهسازی و ساختمانی است/ بیمارستان سقز به زودی بهره‌برداری می‌شود

وزیر- سقز محمد اسلامی در ادامه سفر به استان کردستان در جریان بازدید از پروژه‌های سقز گفت: : امروز استان کردستان را کارگاه راهسازی و ساختمانی دیدیم. پروژه‌های بیمارستان و فرودگاه سقز پیشرفت خوبی دارند. بیمارستان سقز به‌زودی تکمیل می‌شود و آماده بهره‌برداری خواهد بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی در ادامه سفر خود به استان کردستان پس از بازدید از فرودگاه و بیمارستان سقز گفت: در بازدید از پروژه‌های استان کردستان، در پی کسب اطلاع از آخرین وضعیت پروژه‌ها بودیم. خدا را شکر کلیه پروژه‌های استان کردستان فعال هستند.

اسلامی ادامه داد: امروز استان کردستان را کارگاه راهسازی و ساختمانی دیدیم. پروژه‌های بیمارستان و فرودگاه سقز پیشرفت خوبی دارند. بیمارستان سقز به‌زودی تکمیل می‌شود و آماده بهره‌برداری خواهد بود. کار ما به‌عنوان وزارت راه و شهرسازی به اتمام می‌رسد و امیدورایم وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هم آن را تجهیز کند و نیروی انسانی مورد نیاز را تامین کند تا بیمارستان آماده خدمت‌رسانی به مردم شود.

وزیر راه و شهرسازی درخصوص فرودگاه سقز بیان کرد: فرودگاه سقز یک برنامه زمان‌بندی دارد که از پیش اعلام شده است. موانعی دارد که باید برطرف شود، جاده‌ای فرودگاه را قطع می‌کند که جایگزین آن باید ساخته شود تا فرودگاه قابل بهره‌برداری شود.

وی ادامه داد: طراحی مسیر و تعیین تکلیف آن برای جاده جایگزین هنوز قطعی نشده است که مانع اصلی است، اما عملیات باند و ترمینال و ... در دست احداث است و امیدورایم با پشتیبانی که می‌شود و تزریق منابع، پیش از پایان دولت این فرودگاه عملیاتی شود و مردم عزیز از خدمات آن بهره‌مند شوند.

اسلامی در پایان گفت: در بازدید دیگری که داشتیم، ‌تقاطع غیر هم‌سطح در کنارگذر شهر سقز و همچنین مسیر پایانه مرزی سیران بند است که آن‌ها هم جزو پروژه‌های در دست مطالعه است تا بتوانیم در آینده برای این پروژه‌ها اقداماتی انجام دهیم.