شناسهٔ خبر: 73887 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل بانک مسکن:

کاهش قیمت تمام شده مسکن در سیاستگذاری‌های بانک‌مسکن دنبال می‌شود

ابوالقاسم رحیمی انارکی مصاحبه ابوالقاسم رحیمی‌انارکی با اشاره به اینکه بانک‌مسکن برای افزایش سقف تسهیلات مسکن برای متقاضیان در حال حاضر برنامه‌ای ندارد، اعلام کرد: بانک مسکن سیاست کاهش قیمت مسکن را در دستور کار دارد و در حال برنامه‌ریزی برای تحقق آن است که امیدوار هستیم به نتایج خوبی در این زمینه دست یابیم.

ابوالقاسم رحیمی‌انارکی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در خصوص اقدام آن بانک برای تسهیل در خانه‌دار کردن مردم تا پایان سال‌جاری و برنامه‌هایی که توسط بانک در این خصوص تدارک دیده شده، اعلام کرد: افزایش تسهیلات با توجه به شرایط خاص و ویژه ای که وجود دارد با احتیاط دنبال می‌شود. زیرا در سال‌های گذشته بخش مسکن، تنش و شوک‌هایی فراوانی را تجربه کرد.

مدیرعامل بانک مسکن با تاکید بر اینکه تصمیماتی که از سوی بانک اخذ می‌شود نباید منتج به ایجاد شوک به بخش مسکن شود، خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم تا بحث کاهش قیمت تمام شده مسکن را به صورت جدی‌تری دنبال کنیم و برنامه‌ریزی‌هایی در این خصوص انجام شده که دنبال و پیگیری خواهیم شد.

رحیمی‌انارکی در خصوص احتمال افزایش سقف تسهیلات مسکن برای متقاضیان نیز، اعلام کرد: در حال حاضر، شرایط برای افزایش سقف تسهیلات فراهم نیست زیرا قبل از هر اقدامی باید برای تامین منابع مالی آن تمهیداتی اندیشید. در عین حال، ضرورت دارد تا آثار افزایش تسهیلات بر قیمت واحدهای مسکونی ارزیابی شود.

وی تصریح کرد: بانک مسکن سیاست کاهش قیمت مسکن را  در دستور کار دارد و در حال برنامه‌ریزی برای تحقق آن است که امیدوار هستیم به نتایج خوبی در این زمینه دست یابیم.