شناسهٔ خبر: 7392 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

بررسی وضعيت حفظ و احيای بافت تاريخی ايستگاه‌های راه‌آهن در گفتگو با کارشناسان و مسئولان/ ۷

حفظ و احيای ايستگاه‌های راه‌آهن از جمله طرح‌های مهم وزارت راه و شهرسازی است

راه آهن تهران- ساختمان ایستگاه راه آهن تهران معاون فنی و طراحی شهری سازمان زيباسازی شهرداری تهران از احيای ميدان راه‌آهن تهران خبر داد و گفت: با اجرای طرح احيای ميادين علاوه بر زيباسازی بافت پيرامونی ايستگاه‌های راه‌آهن ميل به مكث در شهر را تقويت می‌كنيم.

حميدرضا نيلي در گفتگو با خبرنگار پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي با اشاره به فعاليت‌های سازمان زيباسازي شهر تهران، طی دو سال اخير تحت‌عنوان طرح ارتقای ايستگاه‌های راه‌آهن شهری انجام داده است اظهار كرد: حفظ و احيای ايستگاه‌های راه‌آهن از جمله طرح‌های مهم وزارت راه و شهرسازی است. ايستگاه راه آهن دروازه ورود به ميدان راه‌آهن و كلانشهر تهران است؛ از اين رو زيباسازي اين ميدان نيز از اهميت ويژه‌ای برخوردار بوده و سازمان زيباسازي شهرداري تهران فعاليت‌های قابل‌توجهی را در این زمينه پيگيری می‌كند.

معاون فني و طراحي شهري سازمان زيباسازي شهرداري تهران افزود: طرح زيباسازي ميدان راه‌آهن از دو سال پيش توسط اين سازمان ارايه شد كه در مراحل پاياني اجرا قرار دارد.

به گفته اين مدير شهري، طرح فوق از موفق‌ترین طرح‌های سازمان زيباسازي شهر تهران است که برای تحقق آن نه تنها مسئولان ذی‌ربط در حال پیگیری هستند بلکه با شركت راه آهن نيز در تعامل هستيم.

نيلی افزود: بر اساس اين طرح، ميدان راه‌آهن احيا شده و قرار است ايستگاه‌های اتوبوس و تاكسی از اين ميدان خارج شوند.

وي با تاكيد بر لزوم حذف تمامی مواردی كه باعث تخريب حظ بصري (زيبايي ديداري) ميدان مي‌شوند ادامه داد: انتقال كارگاه‌هاب ساختماني، ميل به توقف و حضور شهروندان و زيبايي شهري را افزيش داده كه اين جابه‌جايي یکی از ويژگي‌های اين طرح است./

نظر شما