شناسهٔ خبر: 74255 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن:

ساخت ۱۸ هزار واحد مسکن محرومان روستایی در کشور آغاز شد

عزیزالله مهدیان عزیزالله مهدیان از آغاز ساخت ۱۸هزار واحد مسکن محرومان روستایی در استان‌های سیستان و بلوچستان، خراسان‌جنوبی، کرمان و لرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، عزیزالله مهدیان، معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور، با تاکید بر اینکه مصوبه دولت بر پرداخت خسارت به واحدهای مسکونی است اظهار کرد: بنیاد مسکن به خانواده ها در ازای آسیب به هر واحد مسکونی خسارت پرداخت می کند و معیار پرداخت تسهیلات خانوار هم نیست.

وی با بیان اینکه کار تعمیرات مسکن سیل زدگان در مناطق سیل زده کشور به اتمام رسیده عنوان کرد:کار تعمیرات واحدهای خسارت دیده از سیلاب در استان‌های لرستان. خوزستان و گلستان به اتمام رسیده است و از لحاظ احداثی لرستان نسبت به استان‌های دیگر وضعیت بهتری دارد.

مهدیان گفت:امیدواریم با جدیت کاری که ستادهای بازسازی معین اصفهان و اردیبل در پلدختر دارند تا پایان امسال شاهد اتمام پروژه‌های احداثی مسکن در نقاط سیل‌زده این شهرستان باشیم.

معاون بنیاد مسکن افزود:روند احداثی مسکن سیل‌زدگان در استان خوزستان به دلیل گرما کمی با تاخیر آغاز شده که این باعث شده کمی سرعت کار کاسته و ما از این جهت کمی عقب هستیم.

 مهدیان با اشاره به ساخت ۲هزار واحد مسکونی ویژه محرومین در روستاهای لرستان عنوان کرد:در قالب این طرح حدود ۱۸هزار در استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان، خراسان‌جنوبی آغاز شده است.

وی تصریح کرد:امروز هم به همت مسئولین و مردم کلنگ احداث ۲هزار واحد مسکونی ویژه محرومین روستایی در روستای مورانی سیل‌زده پلدختر به زمین زده شد که به صورت تسهیلات و بلاعوض‌ها انشاالله این واحدها ساخته می‌شود.